Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film





Cristina Corciovescu


  • Critic și istoric de film
  • Născut(ă): 00.12.1943 la Bucureşti
Absolventă a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L.Caragiale, secţia Teatrologie-Filmologie (promoţia 1968). După absolvire şi până în 1986, redactor responsabil al publicaţiei lunare Caiet de documentare cinematografică editată de Arhiva Naţională de Filme. Apoi producător delegat la Casa de filme Patru. Între 1990 şi 1993 - realizator al emisiunii „Ecran”" de la Televiziunea Română. Redactor-şef al revistei ProCinema (1994-1999), editată de trustul Media Pro. Colaboratoare constantă, din 1994, la International Film Guild (Londra), este coautoarea volumelor Secolul cinematografului (1989), 1234 cineaști români (1996), Dicționar de cinema (1997), Cinema... un secol și ceva (2002), Lumea filmului (2005) și coordonatoarea volumului Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (2010). Inițiază și este manager de proiect al AaRC.ro - All about Romanian Cinema al Uniunii Cineaștilor din România (2013-2018). Este membră a Asociației Criticilor de Film din cadrul Uniunii Cineaștilor din România și a Federației Internaționale a Criticilor de Film (FIPRESCI). 
mai mult...

Galerie foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 2017
Arhiva Națională de Filme - 60 de ani Diploma de excelență

Articole și Interviuri

„Aici e radio Europa Liberă”
​Adaptatea la condiţii speciale
Am ales libertatea - cronică de film
​Ars longa și vocația de arhivist
Așteptări neîmplinite
​Aşteptând un subiect
„Aurel Vlaicu” : Mustăţi puse, lozinci spuse
Bani azvârliți pe fereastră
Bogdan Cristian Drăgan − Horia Pătrașcu: Faţă în faţă
Bollywood pe Dâmbovița
Borne şi valori
Bucurie înlăcrimată
„Bună seara, Irina” – cronică de film
„Ca în viață” nu-i de ajuns
Cam puțin
„Capcana mercenarilor” – cronică de film
Când felinarele se aprind
Când operatorul apare pe ecran
Ce lume falsă!
​Ce poate şi ce nu poate face operatorul
Ce ți-e scris în frunte ți-e pus
Ce-i prea mult strică
Cifrele vorbește
“Cine mă strigă?” – cronică de film
Ciuleandra
Corespondenţă de la Veneţia: Şi noi printre alţii
Cronica imaginii…dar nu numai despre operator
Cronica imaginii - Ochiul
Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii
Declarație de dragoste
De pe acoperiș la discotecă
Despre oameni și animale
De vorbă cu Cristi Puiu despre “Lăzărescu” şi nu numai
Dialog la distanţă între Porumboiu şi Cristi Puiu
Din nou despre securitate, dar nu numai
​Dincolo de stereotipia epitetelor
Doi vecini
Drama unui procuror mai presus de orice bănuială : “De ce eu?” - cronică de film
După Cannes, acum la București
După ea
După 15 ani
Fără speranţă
​Ficţiuni de gradul I şi de gradul II
Filme de ieri văzute azi: “Secvenţe”
“Fructe de pădure” sau Puterea sacrificiului
Fructele luminii
Haz de necaz
​Imaginea ca stare
Imitația n-are valoare
Interviul săptămânii cu Alexandru Papadopol
Interviul săptămânii cu Andrei Cohn
Interviul săptămânii cu Dorina Lazăr
Interviul săptămânii cu Emanuel Pârvu
Interviul săptămânii cu Florin Șerban
Interviul săptămânii cu Marian Crișan
Interviul săptămânii cu Nae Caranfil (II)
Interviul săptămânii cu Teodor Corban
Încă o felie de viață
„În fiecare zi mi-e dor de tine” sau „arta” încropelii
În loc de cronica imaginii
Îngerul necesar
„Întoarcerea lui Vodă Lăpușneanu” – cronică de film (1)
“Întoarcere la dragostea dintâi” în anul “Croazierei”
​Între real şi fantastic
Între râs şi plâns
Între rezistenţă şi creaţie
Între o biserică şi un bordel
Între grotesc şi tragic
Întrebări suspendate - cronică de film ”Un etaj mai jos”
Jocul textului cu subtextul
​Justificări
Legături bolnăvicioase
Luminiţa Gheorghiu despre Lăzărescu, Mioara Avram şi Cristi Puiu
“Lumea lui Geo Saizescu”: „Fereşte-te de omul care nu ştie să râdă”
Majestatea Sa Sergiu I
Marea harababură
„Mijlocaş la deschidere” – cronică de fim (1)
​Mondo umano
Naturaleţea naturii
Nicolae “Mami” Mihăiţă sau zborul din instinct :“Omul pasăre” - cronică de film
Niki și Flo
Noul val continuă
Nu e bine!
“Nu sunt faimos, dar sunt aromân”: Ce ar fi zis fraţii Manakia?
Oamenii din spatele gesturilor mici: “Acasă la tata” - cronică de film
O comedie gravă
O femeie căreia îi plac provocările
O femeie printre bărbaţi
Omul care iubea trenurile
O telenovelă în stil românesc
O carte împotriva uitării
Ora 0
4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile
Micul om mare
Patul conjugal al naţiunii române
Pentru prima dată
Piața Universității — România
Pictor-Operator
Premiantul anului
Putere şi suspiciune
Ramificații în ciorchine
Registrul grav în jocul de-a viața
Reţetă împotriva şomajului
Se putea mai bine
“Semnul şarpelui” sau fascinaţia imaginii
​Sens secund
“Singurătatea florilor” sau Actorul care salvează rolul
Singurătatea momentului suprem: „Carmen” – cronică de film.
„Speranţa” – cronică de film
Spre o poetică a criticului
Timișoara merita mai mult
​Tulcea: cineaștii față-n față cu publicul
Un comisar se scuză...
Un debut de excepție
Un debut reușit
Un exerciţiu de nota 10: „Nu există-n lumea asta”
Un film cu cântece
Un film de debut multaşteptat
Un film se află în mâna regizorului
Un lider înnăscut
Un regizor prea nervos
“Un surâs în plină vară”: Gu-gu-ştiuc! Gu-gu-ştiuc!
„Usturoi” sau Transilvania lui Groparu & co
​Valoarea planului detaliu
Virtuozitate
Virtutea simplităţii
Vivisecţia unei maternităţi ultragiate
Vizibilitatea imaginii invizibile
#Selfie 69 ia caimacul
Perspective și iluzii
Verdictul publicului
Dacă e Mai, e Cannes
Cinema-cinematograf-cinematografie
Secrete bine păzite
Filmul de gen câștigă teren
Festivalita
De ce râdem la filme?
“Zâmbet de soare“ sau A fost odată ca niciodată
Interviul săptămânii cu Constantin Cojocaru
Interviul săptămânii cu Doru Ana
Arhiva Națională de Filme – 60 de ani
Marea actriță Irina Petrescu, evocată de personalități din lumea culturală
Lansare de carte: „Sora mea din Australia. Trecute întâlniri cu Irina Petrescu”, de Magda Mihăilescu
Uniunea Cineaștilor din România: ”In Memoriam Alexandru și Liana Tatos”
Bogdan Stanoevici, 22.01.1958-12.01.2020
Premiile Gopo 2024: Peste 100 de producții românești în cursa pentru nominalizări