Supliment la spectacol: spetacolul premierei
„Prima ieşire in lume”, „lansarea la apă”, „botezul”, într-un cuvânt
premiera unui film, înseamnă, de obicei, prezentarea pe scenă a echipei realizatoare, urmată de proiecţie (uneori invers) şi atât. Aşa se face că numeroase premiere nu au semne distinctive, se confundă unele cu altele într-un şir dacă nu cenuşiu, atunci incolor, avansând spre public sub semnul simplei formalităţi calitatea premierei (ca şi calitatea confearinţei de presă, ca şi calitatea afişului), reflectă nu atât interesul autorilor faţa de public şi faţă de ideea de publicitate, cât respectul faţă de propria operă, grija de a o „dezveli” şi de a o expune (pentru prima oară) privirilor, într-o lumina şi dintr-un unghi cât mai favorabile. În acest context, un eveniment: premiera de gală a filmului
Trandafirul galben, care nu s-a mai rezumat la simpla prezentare a echipei realizatoare, ci a constituit ea însăşi un spectacol (tot în regia lui
Doru Năstase). Aşa cum vedeţi în fotografie, actorii s-au arătat în faţa publicului îmbrăcaţi în costumele personajelor din film şi n-au primit alte flori decât trandafiri, fireşte galbeni. Daca vă veţi întreba de ce lipseşte de pe scenă tocmai Trandafirul galben, alias Margelatu, alias
Florin Piersic; aflaţi că el va apărea „la sfârşit”, cu un trandafir galben la lavalieră, cu o roată de floarea soarelui, cu talent de comper şi hotărât „să ne prezentăm premiera altfel decât de obicei, să-i creăm atmosferă!”. Ceea ce a şi făcut, spre amuzamentul sălii arhipline a cinematografului Patria. În care, vorba lui Piersic, „numai pe lămpi nu stătea lume”. Concluzia: orice trandafir poate şi trebuie să fie pus în valoare, totul e să ai idei.