Costinești ’88. Numitor comun: tinerețea creatoare
Dumitru Fernoagă: „Chair și atunci când nu are filme multe în competiție, orice
Casă de filme găsește în Gală o confruntare cu propriile idei și opțiuni de film, o cunoaștere, un plus de experiență asupra a ceea ce este spectatorul tânăr — cel mai important spectator al filmului românesc”.
Malvina Urșianu: „Filmul românesc s-a amestecat în mai multe spații. Primele victorii au fost filmele istorice. Și filmele de epocă. Filmul cu subiect de actualitate este încă palid și aici trebuie să se dea marea bătălie. Suntem o societate care a făcut o mare revoluție. Ar trebui se afectăm pe trei fronturi simultan; trecutul îndepărtat, trecutul apropiat și prezentul.”
Cornel Diaconu: „Pentru mine,
Niște băieți grozavi a fost ca un fel de pariu. Dintr-o teme aridă, articol cotidian de presă, am vrut să fac un film. În scenariu conflictul s-a conturat palid. L-am înlocuit cu felii de viață. Actorii au avut un cuvânt important de spus în acest caz. Una din sarcinile mele a fost să-i fac să creadă ce se poate realiza acest film. De fapt asta este o chestie generală a filmului de actualitate”.
Dorin Mircea Doroftei: „Simt lumea la fel ca și
D. R. Popescu și, probabil, că o și vedem la fel.
Nelu a fost scris special pentru film, iar pentru mine, filmul acesta nu e altceva decât expresia ce cuprinde ritm, afiliere la sistem, manieră de a te apropia de o zona anume. Am descoperit un filon hamletian în operele iar D. R. Popescu și doresc să-l pot specula la maximum.”
Tudor Mărăscu: „În 1984, pe când eram încă geolog (prima mea profesie înainte de a fi regizor) se turna un film,
Pădurea și nisipul în Deltă, la Caraorman și Letea. Cu acest prilej am zărit circa șapte mori de vânt foarte bine conservate (...). Un localnic m-a lămurit „nisipul era unde se vede acum orizontul, iar câmpul era cultivat cu cereale ce erau măcinate în aceste mori care acum nu macină decât vânt și nisip. În germene, se năștea
Miracolul”
Gheorghe Vitanidis: „În majoritatea filmelor despre tineret există doar sugestie unor categorii de tineri, a unor caractere și nu caractere profunde, pe măsura virtuților tinerei generații pe care eu o cunosc”.