Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Anotimpuri (1963)

Seasons


115 min. - Film psihologic - AG - 16.05.1964


Sinopsis : Film în patru scheciuri: Fantezie în do major (1), Intermezzo (2), Arșița (3) și Zi grea (4).

Regie: Savel Stiopul

Scenariu: Savel Stiopul

Actori Principali: Luminița Zaharia, Magda Popovici, Dana Comnea, Tanţi Cutava Barozzi


Galerie foto




Distribuție

Anotimpuri (1963) Luminița Zaharia Ofelia (1)
Anotimpuri (1963) Mircea Atanasiu Virgil (1)
Anotimpuri (1963) Magda Popovici Valeria (2)
Vezi tot genericul

Producători

Studioul cinematografic „București”

Date de producție

Filmări 10.03.– 08.08.1963, exterioare la București, Sinaia; interioare la București și Buftea. Cheltuieli de producție 3.900.000 lei.
Ecran normal, a/n, 13 acte, 3055 m.

Distribuitori

Direcţia Difuzării Filmelor

Festivaluri

Trivia

  • În unele cronici episodul Intermezzo este intitulat Incertitudine.
Opinia criticului
„Cele 4 episoade lirice ale filmului Anotimpuri au meritul de a vorbi despre dialectica muncii şi a dragostei, dialectică ce se schimbă la fiecare etapă a vieţii. Metafora este mai elaborată decât în celălalt film-poem de care aminteam. Se încearcă corespondenţe noi între vârsta omului şi cea a naturii (copilărie — iarnă, bătrâneţe — primăvară). Se caută armonii plastice. Alternanţa alb-negru este proprie primei povestiri (între zăpadă şi îmbrăcămintea copiilor, între pereţii scenei, rochia fetiţei şi pian). Ultimul episod — Zi grea — este cel mai izbutit. Se înfăţişează un erou aflat aproape de capătul drumului. E însă o bătrâneţe care simte încă impulsurile creaţiei, ale naturii, care acceptă, firesc, eternitatea vieţii şi nu a morţii. Dramaturgul l-a ajutat însă mai puţin pe regizor (ca şi în cazul Paşilor spre lună şi Anotimpurile sunt un film „de autor”). Cea de-a doua şi ce-a de a treia povestire aduc o notă de artificial, de mimare a dragostei, adolescenţei (Incertitudine) sau de simplificare, de sărăcire a iubirii mature, împlinite (Arşiţa). Cu toate că şi în aceste două povestiri sunt secvenţe bine lucrate din punct de vedere regizoral şi operatoric."(Alexandru Racoviceanu, Cinema nr. 5, mai 1964)