Documentarul regizat de Alexandru Belc a avut premiera în această lună la HBO și proiecții speciale la Piatra Neamț și București, sala ArCub.
Scenariul Cinema, mon amour, scris de Tudor Giurgiu și Alexandru Belc, este centrat pe povestea lui Victor Purice, administrator la Cinema Dacia din Piatra Neamț, una dintre puținele proprietăți salvate ale RADEF România Film.
Totul a pornit, așa cum spun Tudor Giurgiu și Alexandru Belc, de la dorința de a face o cartografiere a rețelei de cinematografe. Dacă în 1989 erau 400 de săli, acum au rămas 30. De curând s-au închis Cinema Studio și Cinema Patria. Proprietatea statului a fost împrăștiată, iar filmele românești și europene nu sunt bine primite în cinematografele din mall-uri. Numeroase orașe, mici sau mari (Timișoara, Iași), nu mai au cinematograf.
Proiectul Salvați marele ecran e menit să trezească atenția autorităților, iar documentarul Cinema, mon amour este o poveste semnificativă pentru fenomen.
Alexandru Belc și Tudor Giurgiu l-au ales pe Victor Purice ca erou al acestei povești despre filme, cinematografe, sacrificiu și încăpățânare.
Pentru Tudor Panduru, director de fotografie, proiectul are o încărcătură emoțională suplimentară, pentru că a copilărit la Piatra Neamț, unde vedea filme la Cinema Dacia și-l cunoaște bine pe Victor Purice.
Victor Purice e administrator al cinematografului din Piatra Neamț de foarte mulți ani. Nu-i place comparația cu Don Quijote, ci aceea cu Gladiatorul. După filmările pentru documentar, tinerii din oraș au lansat o mișcare pe facebook, din care a rezultat renovarea sălii. Ambiția lui Victor Purice e să facă un centru cultural în incinta respectivă.
Colegele lui Victor Purice au fost impresionate de primirea pe care le-a făcut-o publicul din București și au mărturisit că, la început, nu au luat în serios filmarea.
Imagine: Dan Țuculescu