Opinia criticului
„În cinematografie, ca să ajungi o certitudine, trebuie să fii mai întâi o speranță, și mai întâi o promisiune. Mircea Daneliuc a ars etapele. La prima apariție, debutantul a dovedit brusc că este nu numai un artist personal, ci o personalitate. La a doua apariție, a provocat o reacție extrem de semnificativă; în mod simulat, cronicarii, chiar cei mai divergenți, au simțit nevoia situării pe o orbită mai largă, au simțit nevoia amplasării filmului într-o familie spirituală reprezentând o referință universală. (...) Cineva îl apropie de
Front Page; altcineva citează ca punct de racord
Z și
Blow Up; altcineva îl conexează la
Conversația; altcineva îl circumscrie unei arii marcată de
Sacco și Vanzetti, Cadavre de lux. Alăturările, repet, sunt discutabile. Ceva este însă cert: ne aflăm în fața unei facturi de film conținând un puternic vaccin antiprovincial, natura acestui film este cultura. Ne aflăm în fața unui film cult.”
(Ecaterina Oproiu)
„Regizorul, în echipă cu un operator care are predilecția regiei de imagini – Florin Mihăilescu – și care nu se mulțumește să fotografieze un decor cu actori în el, nu s-a prea intimidat de toate capcanele mai mult sau mai puțin involuntare care l-ar fi putut cantona într-un schematism de situații și de tipuri. Un simț deosebit al narațiunii prin imagine, o știință a tensionării momentelor, o privire în adâncimea cadrului, dublată de o preocupare pentru contribuția pe care fiece element al lui o poate avea în compunerea atmosferei, un adevărat simț al ineditului cinematografic – toate aceste elemente care definesc talentul unui adevărat regizor, Mircea Daneliuc le dovedește cu prisosință.”
(Mircea Alexandrescu)