REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film





Magda Mihăilescu


  • Critic de film
  • Născut(ă): 00.06.1937 la Ploieşti (Prahova)
Critic de film. Absolventă a Facultății de Filosofie, secția Ziaristică (1960). Titulară a rubricii de cinema în FlacăraInformația Bucureștiului, Adevărul, Adevărul literar și artistic, Gândul. Cărți publicate: Sophia Loren (1968); Aceste Gioconde fără surâs. Convorbiri cu Malvina Urșianu (2006); François Truffaut – Bărbatul care iubea filmele (2009); Lucian Pintilie – Guardare in faccia il Male (în colab., 2004); Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (2010). De-a lungul timpului a fost invitată în numeroase jurii ale festivalurilor cinematografice (Cannes, Cairo, Salonic, Veneția, Torino, Dubai, Montreal ș.a.). Cinci premii ale UCIN și ale Asociației Criticilor de Film. Este membră a Asociației Criticilor de Film din cadrul Uniunii Cineaștilor din România și a Federației Internaționale a Criticilor de Film (FIPRESCI). 

Galerie Foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 1981
ACIN Premiul pentru critică cinematografică
  • 2006
UCIN "Aceste gioconde fără surâs" Premiul pentru monografie cinematografică
  • 2009
UCIN "François Truffaut, bărbatul care iubea filmele" Premiul pentru carte de cinema
  • 2020
UCIN  “Sora mea din Australia. Trecute întâlniri cu Irina Petrescu” Premiul ”George Littera” pentru carte de film
  • 2021
Premiile Gopo Premiul Special

Articole și Interviuri

Acea sfidare a imposibilului
Acei cineclubiști minunați și modestele lor aparate: ”Camera obscură” – cronică de film
Aceleaşi voci, alte camere
Acolo unde se nasc poeţii
​Actorii, viața și dragostea
Actorul, ca o făgăduință
Asta e!
Albul candorii și înțelepciunii
A tăia nodul gordian: „Inimi cicatrizate” – cronică de film
​A te încredința sau nu cuvântului
A trecut un film - Capul de zimbru
A unsprezecea poruncă - Ticăloși și inocenți (I)
A unsprezecea poruncă - Mânia și mila (II)
Acei oameni minunați, aparatele lor de filmat și banii din propriul buzunar
“Al doilea joc”: Te uită cum ninge decembre…
Aleargă doctore, aleargă: “Bacalaureat ” – cronică de film
Amurgul fântânilor
„Anotimpul iubirii” – cronică de film
Arta unui fel de a fi
Așteptând un popă... : “Sieranevada” - cronică de film
”Bietul Ioanide”: Chipuri răsărite din carte
​Cale liberă
Calmul matematic: „Box” – cronică de film
„Cantonul părăsit” – cronică de film
​Cărăuși, dar și constructori
Câinele japonez: Kojiţă, unde mergem noi, domnule?
Când se lasă seara peste Bucureşti: Cum îl contrazice Porumboiu pe Truffaut
Când se lasă seara peste Islaz: „Comoara” – cronică de film
​Când tăcerea e de aur
Câștigarea identității
Ce salvăm din filmul românesc ante-1989? – Întoarcerea lui Vodă Lăpuşneanu
Ce se poate spune…?: “#Selfie69” – cronică de film
„Cel mai bun agent termic” a cam prins promoroacă
​Clipa lui „stau și cuget”
“Closer to the moon”: It’s Magic
Concert pentru două viori
Corespondenţă Cannes 2015: “Comoara” şi “Ramona”
Corespondenţă Cannes 2015: Radu Muntean,  cu… un etaj mai sus la Cannes
Corespondenţă Cannes 2015: Radu Muntean, în continuare în atenția criticii
Corespondenţă Cannes 2015: Un anumit talent pe nume Corneliu Porumboiu
Cannes 2016: “Cristi Puiu, autorul celui mai mare film românesc de la începutul anilor 2000”
Corespondenţă specială - Cristi Puiu din nou aplaudat la Cannes
Corespondenţă specială de la Mons - Debut cu dreptul
Corespondenţă specială de la Salonic: Balcanii îşi îndreaptă privirea spre noi
Corespondenţă de la Salonic 2015: Nume româneşti pentru memoria cinefilă
Corespondenţă de la Valladolid 2015: De ce eu ?…și multe alte întrebări
Corespondenţă de la Veneţia: Şi noi printre alţii
Corespondență de la Veneția 2015. ”Cinematograful și-a deschis cu adevărat granițele”
Cum ţi-e portul, cum ţi-e graiul
Cu orice preț
Cuvântul şi duhul blândeţii. Vorbirea noastră cea din toate filmele
“Cursa” - Neirosirea cuvintelor
Cutremurul așteptat: “6,9 pe scara Richter” – cronică de film
Dansul himerelor: “Muzeon - Ștefan Râmniceanu” – cronică de film
Dar cu pisica ce-au avut? : “Terapie pentru crimă” - cronică de film
Degringolada unui cineast
“Déjà vu” : Demonul de la amiază
De unde vin băieții aceștia?
​Deloc răsfăţată de film, şi totuşi…
Demnitatea răbdării
Despre speranță : “Toto și surorile lui” -  cronică de film
Destinul Mareşalului
Dezastre în lanț: Incidentul Ankara
Dincolo de mască
Dincolo de tăcere – personaje şi interpreţi
Domnişoara Christina: Spaima de iubire şi de moarte
Drama unui procuror mai presus de orice bănuială : “De ce eu?” - cronică de film
Două filme, un singur izvor de inspirație: actualitatea
Dragostea de cuvânt
Duios Anastasia trecea (3)
​Ei sunt sarea și piperul poveștii!
Ei transformă clipa…
Farmecul inteligenţei maliţioase
Fără acoperiș, dar și fără lege: “Marussia” – cronică de film
Femeia în roșu – Să prinzi păstrăvi cu mâna
​Fericita complicitate cu actorul
​Forţa fragilităţii
​Forța și reflexul ei…
​Fuga (Silviu Stănculescu – profiI)
Fularul revoluţiei la Şarpele roşu
Gata cu jocul: “Alt Love Building” - cronică de film
​Gravitate şi fragilitate
​„Grădini suspendate”
Imposibila împăcare a „Logodnicilor din America”
Imposibila întoarcere : “Cel ales” - cronica de film
​Imposibila comunicare
Intrăm în iarna nemulţumirii noastre
Istoria, ca ucenicie : “Aferim”  - cronică de film
Istoria filmului după ureche
Istoria văzută din elicopter
Iubire printre ruine: “Cinéma, mon amour”
În fond, fiecare cu viaţa lui: ”Un etaj mai jos” - cronică de film
​În hora fermecătoarelor convenții
În umbra unei crime:  “Portrete în pădure” – cronică de film
Îngerul necesar se joacă de-a v-aţi ascunselea
„Întoarcerea lui Vodă Lăpuşneanu” – cronică de film
​Între realitate și umbra ei
Într-un Dublu extaz – Să dai foc la pușcărie și la casa de nebuni
Învăluitoarea personalitate și perechea ei…
Jocul dragostei și al morții :“Scurt / 4” - cronică de film
​Jocul prezentului cu viitorul
Kitsch-ul la noi acasă
La început a fost cuvântul…
“La limita de jos a cerului”: Marfa şi visul
La noi, la Brăila : “Kyra Kyralina” - cronică de film
Libertatea de lângă noi : “Cripta” - cronică de film
Libertate de vânzare : “Paşaport de Germania” - cronică de film
Love Building: Reparaţii nu tocmai capitale
„Lumea se distrează” – cronică de film
Lupu: Aceeaşi privire, alte camere
Mai bine chilug, decât echangist: „Poveste de dragoste” – cronică de film
„Mai vorbim noi, inevitabil”
Manipularea inocenților
“Marfa și banii” a salvat onoarea Quinzainei
“Matei, copil miner”: Ieşirea din iarnă
Mă doare România
​Mă stimează dom’le ! Asta-i!
Milionarii de weekend, împinși de la spate să dea ochii cu publicul
Moromeţii (2)
Nu cuvântul e de vină...
Neînvinsă-i dragostea. Nu și rușinea
Nu e loc pentru nou veniți : „Câini” – cronică de film
O călătorie cu moartea: „Ultima zi” – cronică de film
​O chestiune de încredere
O filă dintr-un interviu despre film
“O lacrimă de fată” – cronică de film
O pagină din literatura noastră clasică - Pădureanca
O scurtă întâlnire : “Planșa” - cronică de film
”O vară foarte instabilă”: Aventura scrierii - cronică de film
​Omagiul ironiei
​Omeneasca povară
“Oraşul văzut de sus” - A spune şi a face
Ordinea și dezordinea
Pariuri îndrăznețe
„Pentru că se iubesc” – cronică de film
​„Piciu” – cronică de film
Plictisul și alinarea: “Dublu” – cronică de film
Pohta ce-am pohtit
Portret în oglindă
Poveştile unei nopţi: „București NonStop” – cronică de film
Prea târziu - Mizerie de vânzare
Prejudecata „vorbirii scurte”
Presimțirea răului: „Orizont” - cronică de film
​Priviri contemporane
Proba labirintului fără călăuză
Prostituata şi nelipsitul căţel din pluş
”Ramona” : Un shot de tequilla - cronică de film
Război în bucătărie – Un subiect fierbinte prelucrat la rece
Reconfirmarea unui talent regizoral
​Regizorul sfinţeşte locul
Replica potrivită la genul potrivit
Respiraţia Otiliei
Revoluţia la bani mărunţi
Ringul - cronică de film
Roata morii se-nvârtește, țac-țac-țac : “America, venim!” - cronică de film
România dus – întors
“Roxanne”: O viaţă rătăcită printre hârtiile istoriei
S-a născut un autor
​Să o luăm înaintea dicţionarelor
Să transformi livrescu în firesc!
Scăpărător de la A la Z
“Secretul lui Bachus”: Să te crucești, nu alta
​Sentimentul complicităţii spirituale
Sezonul pescărușilor
Somnul insulei
Singur de cart
Speranța oamenilor-Sisif : “Poarta albă” - cronică de film
„Sub pecetea tainei” – cronică de film
Suferințele bătrânilor liceeni
​Talentul care urcă muntele
“Tata/ Unde să mai meargă fata?”: „Autoportretul unei fete cuminți” – cronică de film
Tatăl fantomă
„Tănase Scatiu” în replici – cheie
Terminus Paradis (1)
Terminus Paradis – „Porcul este fratele omului”
Timpul liber
Toma Caragiu: inteligenţă în acţiune
Trahir (1)
Trandafir de la Moldova: “Afacerea Est” – cronică de film
​„Trandafirul galben” – cronică de film
​Trei biografii precise
​Trei căpitani de cursă lungă
Tristețea vaselor comunicante: „Ana, mon amour“ – cronică de film
Trudnica zidire: “Ana” - cronică de film
Tusea și junghiul
Țapinarii
„Ultimul cartuş” – cronică de film
“Ultimul Zburător”: Dragostea vine pe motocicletă
Umilinţa morţii
​Umorul verbal în acțiune
Un alt fel de eroism: “Muntele magic” – cronică de film
Un binemeritat premiu pentru debut
Un chip, dar mai ales un glas
Un film despre blestemul plecării: Rămânerea
Un film despre „Fenomenul Pitești” - Treptele căderii
Un film despre solidaritatea umană: Trenul de aur
Un film despre tinerețe și dragoste
Un film tulburător: Nebunia capetelor
Un K.O. angelic
Un loc sub soare: “Lumea e a mea” – cronică de film