Scurtmetrajul lui Andrei Crețulescu, tânăr cineast proaspăt venit din câmpul criticii, pus incontestabil pe fapte mari,
a obținut Premiul Canal + în cadrul secțiunii "La semaine de la critique". Unul dintre selecționeri, Fabien Gaffez, știa el ce știa atunci când scria : "Uneori uităm că cinematograful este și, sau mai ales, o chestiune de plăcere. … Andrei Crețulescu este aici, pentru a ne împrospăta memoria.
După
Kowalski, turnat într-un singur plan static, devorat de dialoguri, și-a fixat provocarea cu
Ramona, film de
genre seventies, fără dialoguri, condus de o blondă și seducătoare harpie, de-a lungul unor lungi planuri, adeseori plan-secvență.
Ramona este o probă de rock gotic, o explozivă renaștere românească. Ne aprinde focurile noastre interioare".
Uneori, o bucurie nu vine niciodată singură. La celălalt capăt al Croazetei,
Comoara, filmul lui
Corneliu Porumboiu era aplaudat sacadat, în ritmul tunător al melodiei "Life is Life". Spectatorii l-au regăsit, cred, pe Porumboiu cu comicul lui alunecând spre absurd, mai aproape de debutul cu
A fost sau n-a fost, dar și cu o deconcertantă tușă emotivă finală. Am discutat puțin, la cald, cu un coleg din Canada, cunoscutul critic Michel Coulombe. Mi-a mărturisit că este fascinat de talentul cineaștilor noștri de a pune în discuție instituțiile administrative, cu un umor irezistibil, cum a găsit și aici, în
Comoara, scena în care poliția vrea să recurgă la ajutorul unui hoț. Din păcate, în ultimele trei zile ale festivalulului, revistele "Variety", "Screen International", "Hollywood Reporter", care se mișcă cel mai rapid, nu mai apar în print. Așteptăm cronicile din edițiile on line.