Online Magazine Edited by The national union of filmmakers

Film Critics Association 2015 Award for Best Film Journalism



Snapshot Around the Family Table (1979)

Stop-cadru la masă (1979)

86 min. - Drama Psychological Film - AG - 30.06.1980

Synopsis: Un bărbat însurat își părăsește nevasta și fiica de dragul unei femei mai tinere, pe care o va părăsi la rândul ei pentru a se întoarce în căminul conjugal.

Director: Ada Pistiner

Writer: Ştefan Iureş

Stars: Aleksandr Kaliaghin, Dorina Lazăr, Anda Călugăreanu


Photo Gallery:

  • Snapshot Around the Family Table (1979)
  • Snapshot Around the Family Table (1979)
  • Snapshot Around the Family Table (1979)

Browse the entire gallery

Casting:

Snapshot Around the Family Table (1979) Aleksandr Kaliaghin Filip Halunga
Dorina Lazăr Clara Halunga
Anda Călugăreanu Nuşa Predescu
Browse the entire cast and crew

Produced By

Casa de filme Unu

Production info

Filmări august – octombrie 1979 la Bucureşti şi Mizil. Cheltuieli de producție 2.243.000.
Ecran normal, color, 9 acte, 2365 m.

Distributors

Româniafilm

Festivals, Awards

  1. 1980 - ACIN - "Opera Prima" Award. Best Editing
    1981 - Avellino - ”Laceno d'oro” Award

Storyline

Arhitectul Filip Halunga are o viaţă de familie aparent ireproşabilă. Cu toate astea, într-o bună zi, el îşi părăseşte soţia şi fiica, fără nici o explicaţie, pentru că s-a îndrăgostit de Nuşa, o tânără proiectatntă cuceritoare prin nonconformismul ei. Noul cuplu închiriază o cameră şi începe o existenţă romantică, dar treptat apar şi micile neînţelegeri, ba şi unele dificultăţi materiale şi sociale. Lunile trec. Filip se achită şi de obligaţiile materiale pe care le are faţă de familia sa, ba chiar zăboveşte alături de soţie făcându-i confesiuni. Pe Nuşa încep să o obosească problemele lui, e tot mai plictisită şi, fără să-i facă vreun reproş, îl părărseşte. Filip se întoarce acasă, se aşază la masă alături de ai săi şi totul reintră în normal ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Trivia

Ada Pistiner despre film
"Este vorba despre un bărbat care părăseşte o femeie pentru o altă femeie şi după aceea o părăseşte pe a doua ca să se întoarcă la prima, deci practic le părăseşte pe amândouă. Eroul meu este un om care caută mai mult decât are şi, negăsind, se întoarce la ce-a pierdut... Se întoarce de unde a plecat, cum se întâmplă adesea, şi nu trebuie să ne mirăm că se întoarce ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Tocmai acesta este adevărul de viaţă la care se referă filmul Stop cadru la masă. Toţi ajung în final să râdă, râd foarte tare şi mă opresc pe fiecare în stop-cadru. Sfârşit."

Opinia criticului
Stop cadru la masă (...) face o secțiune în universul unui cuplu cu stagiu mediu, cercul epic închizându-se și aici în momentul când zădărnicia pornirii de la capăt vorbește de la sine de ocolul făcut, de eșecul evadării.” (Romulus Rusan, „Filmar”, 1984)
"Valoarea acestui film este dată de privirea regizoarei asupra spațiului în care se consumă drama. Un spațiu marginal, deși ne aflăm în oraș, un spațiu alienant, camere mici, peisagistică prăfuită, capătul de linie al unui tramvai, un ștrand aproape pustiu, o somieră ce scârțâie cumplit (memorabilă secvența amorului între cei doi protagoniști pe scârțâitul infernal al recamierului). Aceste spații sunt esențiale în ratarea unei relații și - sugerează regizoarea - ratarea și alienarea individului în sine." (Laurențiu Damian, vol. Despre documentar și încă ceva în plus)

Snapshot Around the Family Table (1979) - Photo