REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Stop-cadru la masă (1979)

Snapshot Around the Family Table

86 min. - Dramă Film psihologic - AG - 30.06.1980

Sinopsis :

Un bărbat însurat își părăsește nevasta și fiica de dragul unei femei mai tinere, pe care o va părăsi la rândul ei pentru a se întoarce în căminul conjugal.

Regie: Ada Pistiner

Scenariu: Ştefan Iureş

Actori Principali: Aleksandr Kaliaghin, Dorina Lazăr, Anda Călugăreanu


Galerie Foto:

  • Stop-cadru la masă (1979)
  • Stop-cadru la masă (1979)
  • Stop-cadru la masă (1979)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Stop-cadru la masă (1979) Aleksandr Kaliaghin Filip Halunga
Dorina Lazăr Clara Halunga
Stop-cadru la masă (1979) Anda Călugăreanu Nuşa Predescu
Vezi tot genericul

Producători

Casa de filme Unu

Date de producție

Filmări august – octombrie 1979 la Bucureşti şi Mizil. Cheltuieli de producție 2.243.000.
Ecran normal, color, 9 acte, 2365 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri, premii

  1. 1980 - ACIN - Premiul "Opera Prima" şi Premiul pentru montaj
    1981 - Avellino - Premiul ”Laceno d'oro”

Subiect

Arhitectul Filip Halunga are o viaţă de familie aparent ireproşabilă. Cu toate astea, într-o bună zi, el îşi părăseşte soţia şi fiica, fără nici o explicaţie, pentru că s-a îndrăgostit de Nuşa, o tânără proiectatntă cuceritoare prin nonconformismul ei. Noul cuplu închiriază o cameră şi începe o existenţă romantică, dar treptat apar şi micile neînţelegeri, ba şi unele dificultăţi materiale şi sociale. Lunile trec. Filip se achită şi de obligaţiile materiale pe care le are faţă de familia sa, ba chiar zăboveşte alături de soţie făcându-i confesiuni. Pe Nuşa încep să o obosească problemele lui, e tot mai plictisită şi, fără să-i facă vreun reproş, îl părărseşte. Filip se întoarce acasă, se aşază la masă alături de ai săi şi totul reintră în normal ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Trivia

Ada Pistiner despre film
"Este vorba despre un bărbat care părăseşte o femeie pentru o altă femeie şi după aceea o părăseşte pe a doua ca să se întoarcă la prima, deci practic le părăseşte pe amândouă. Eroul meu este un om care caută mai mult decât are şi, negăsind, se întoarce la ce-a pierdut... Se întoarce de unde a plecat, cum se întâmplă adesea, şi nu trebuie să ne mirăm că se întoarce ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Tocmai acesta este adevărul de viaţă la care se referă filmul Stop cadru la masă. Toţi ajung în final să râdă, râd foarte tare şi mă opresc pe fiecare în stop-cadru. Sfârşit."

Opinia criticului
Stop cadru la masă (...) face o secțiune în universul unui cuplu cu stagiu mediu, cercul epic închizându-se și aici în momentul când zădărnicia pornirii de la capăt vorbește de la sine de ocolul făcut, de eșecul evadării.” (Romulus Rusan, „Filmar”, 1984)
"Valoarea acestui film este dată de privirea regizoarei asupra spațiului în care se consumă drama. Un spațiu marginal, deși ne aflăm în oraș, un spațiu alienant, camere mici, peisagistică prăfuită, capătul de linie al unui tramvai, un ștrand aproape pustiu, o somieră ce scârțâie cumplit (memorabilă secvența amorului între cei doi protagoniști pe scârțâitul infernal al recamierului). Aceste spații sunt esențiale în ratarea unei relații și - sugerează regizoarea - ratarea și alienarea individului în sine." (Laurențiu Damian, vol. Despre documentar și încă ceva în plus)

Stop-cadru la masă (1979) - Photo