Familia, personaj principal al filmelor noastre
Prin profesie, am voluptatea extremelor, de astfel un vechi proverb spune că extremele se atrag. M-au pasionat și mă pasionează ipostazele profesionale contradictorii. Ce poate fi mai incitant decât să-l întruchipezi astăzi pe Othello și mâine pe... Iago? Astăzi să fii Mefisto, iar mâine Faust.... Totul plăsmuit din același aluat sufletesc și intelectual. Antinomia — coordonată fundamentală a ființei umane punte de explicație și implicație în legile dialecticii. Frumosul și urâtul, bunul și răul, da-ul și nu-ul, concepte estetice morale, sociale ce conviețuiesc într-o forma armonioasa înnobilând condiția noastră „histrionică” prin aspirația continuă spre perfecțiune. Minunat lucru!
Am avut de câteva ori revelația acestor încercări și în cinema. Un tată superficial, frivol, insensibil la „problemele critice” ale băiatului sau, galopând spre un dezastru conjugal, salvat în ultimă instanță, un tată cum e cel din filmul
Vreau să știu de ce am aripi în regia lui
Nicu Stan. Și apoi altă postura de tată, un tată generos, profund, sensibil și altruist, pentru care rațiunea de a fi fericit rezidă în rațiunea fericirii fragilului sau copil, un părinte cum e cel din filmul
Punct și de la capăt în regia lui
Alexa Visarion.
Aceste două personaje se constituie în argumente deloc vulnerabile, ale acestei profesii pline de mister și de infinita eficiență etică