Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Mimi (1992)

Mimi (1992)

7 min. - Comedy Short Movie - -


Synopsis: O continuare a povestirii lui Buzzati, în care iubita unui împătimit de automobile se transformă într-un vehicul pentru a-i putea fi alături. Aici, Mimi, o Fiat 500, roșie, devine geloasă pe autostopista luată de șofer și pe relația dintre ei și se sinucide, într-un final melodramatic.

Director: Lucian Georgescu, Cornel Lazia

Writer: Lucian Georgescu

Stars: Alexandru Agarici, Petre Marinescu, Nicole Ispir


Photo Gallery:

  • Mimi (1992)

Browse the entire gallery

Casting:

Mimi (1992) Alexandru Agarici
Mimi (1992) Petre Marinescu
Mimi (1992) Nicole Ispir
Browse the entire cast and crew

Produced By

UNATC IL Caragiale

Production info

Film color de 35 de mm.

Festivals, Awards

  1. 1992 - Dakino - Premiul Juriului

Trivia

Lucian Georgescu despre film:
”Mimi este un mic film, dar nu un film mic. Stîngaci și naiv, are șarmul unui puber timid. Deși datat astăzi, în epocă el era de o noutate absolută, de la coloana sonoră (Anca Dumitrescu), la imaginea superbă a lui Lazia, (la primul lui film color de 35 de mm) și pînă la  plein-air-ul subiectului și abordarea lui solară, într-o epocă cenușie. Interpretat de ne-profesioniști - cu excepția lui Alexandru Agarici, cu o starletă în rolul principal, furată din garajul proprietarului de către fiul acestuia, primul 500 ever, cu trapă din piele cu manivelă și uși care se deschideau invers, realizat de o minusculă, dar famelică echipă, care se hrănea seara cu știuleți furați de pe cîmpul unde campa în corturi peticite mirosind a mucegai, cu un operator improvizat în 1st AD (Max Lemnij), cu sprijinul unui rector legendar, minunatul Victor Rebengiuc, care venea noaptea la facultate pentru a semna hîrtii de susținere a unei producții de aventurieri dilii, cu un Mercedes Cobra în rolul antagonistului, adus din Belgia de un vecin de bloc și înmatriculat RO (fără racord) în timpul filmărilor, și pînă la travelingul unghiului subiectiv al sinuciderii în lac, tras (1x1, desigur…) cu singura cameră subacvatică de la Sahia, o relicvă care ar fi trebuit expusă încă de atunci la Museo del Cinema în Torino… toate acestea înseamnă tinerețea noastră.”
 

Articles

Mimi (1992) - Photo