f

Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film





Valerian Sava


  • Născut(ă): 09.08.1934 la Deleni (Iaşi)
Absolvent al Facultăţii de Filologie – Universitatea Bucureşti şi al Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L.Caragiale" (secţia Teatrologie – Filmologie).
mai mult...

Galerie foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 1978
ACIN Premiul pentru critică cinematografică

Articole și Interviuri

A reînvia o lume: Față în față cu regizorul „Barierei” Mircea Mureșan
Adevărul este lângă noi: Faţă în faţă cu Manole Marcus
Apa ca un bivol negru - Un cult fecund
Aşa a fost începutul
Autorii noştri, „aproape totali”
„Aventuri la Marea Neagră” – cronică de film (2)
Baltagul o problemă a imaginii
Baltagul sau nobleţea patosului popular
„Baltagul” - cronică de film
„Cartierul veselei” - cronică de film
„Casa neterminată” - cronică de film
Columna… şi Dacia Felix
„Comoara din Vadul Vechi” - cronică de film
Cu Henri Colpi după o scurtă absenţă - Şantier
Dan Pița și premoniția unui sfârșit
David Esrig: Filmul e un spectacol
Despre debut după al patrulea film
“Despre omenie” – cronică de film
Dialog post-factum cu Mircea Mureşan
Dialog post-factum cu Ioan Grigorescu şi Manole Marcus
Documentarul visător
„Drum în penumbră”: Faţă în faţă cu Lucian Bratu
„Drum în penumbră” – cronică de film
Duminică la ora 6 şi întâlnirea cu muza a 10-a
„Faptul autentic sunt eu!”
„Fraţii” – cronică de film
„Faust XX” şi rigorile parodiei
“Felix şi Otilia” de la enigmă la luciditate - Faţă în faţă
Invizibilul vizibil
Ion Popescu Gopo și exuberanța ficțiunii
lulian Mihu, Manole Marcus şi cinematograful elegiac
Înainte de tăcere
Întâlniri încrucişate, cu ocheade către Noul Cinema
”La mere” −primul film-parabolă, ”Viața nu iartă” −noul val oprit
La Moara cu noroc
La porţile pamântului… şi ale actualităţii
Lucian Pintilie și ingratitudinea colegială
Lungimea de undă
Mere roşii. Un film de actualitate făcut de tineri despre cei maturi
Mere roşii (3)
Mihnea Gheorghiu: Ce facem pentru şcoala naţională de film?
Mircea Daneliuc între derizoriu și fantast
Mircea Săucan și diluția utopiei
Mircea Veroiu – Dan Pița și plăcerea de a face cinema
Mircea Veroiu deasupra propriei filmografii
Nicolae Breban: Filmul un viitor miracol
Noaptea furtunoasă şi capodopera virtuală
Norocul şi nenorocul “Morii cu noroc”
„Nunta de piatră” – avancronică
Nu „textul”...
Pădurea spânzuraţilor – O perspectivă nouă
Pădurea spânzuraţilor sau „cinematograful impur”
„Pantoful Cenuşăresei” - cronică de film
Pe Dunăre, în august ‘44
Poetica unui regizor
Proiecție în oglindă la MȚR: ”La Moara cu noroc” și ”Orizont”
Răscoala şi sinteza genurilor
Răutăciosul adolescent
Răutăciosul adolescent mai are ceva de spus
Regie — „În major”
Savel Stiopul sau tentațiile utopiei
„Sentinţa” - cronică de film
Sergiu Nicolaescu: Scenariul o soluţie a experienţei
„Sfânta Tereza şi diavolii” – cronică de film (1)
Singurătatea autorului de lung-metraje
Stagiunea ‘71 – ’72: Documentarul
Victor Iliu - Profil regizoral
Victor Iliu (2)
„Vremea zăpezilor” - cronică de film
Filme pe DVD: Thriller-ul ”Orizont”, regizat de Marian Crișan