f

Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film





Călin Căliman


  • Născut(ă): 17.05.1935 la Braşov (Brașov)
Absolvent al Facultății de Litere din cadrul Universității București (promoția 1957) și al Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică "I.L.Caragiale" (promoția 1958). Din 1959 este titular de rubrică la revista "Contemporanul". Volume: "Filmul documentar românesc" (1967), "Jean Mihail" (1997), "Ion Bostan" (1997), ”Secretul lui Saizescu” (1997), ”Jean Mihail” (1997), "Secretul lui Bachus" (1998), "Istoria filmului românesc 1897-2000" (2000), "Cinci artiști ai imaginii" (2009), "Ilarion Ciobanu" (2010), "Istoria filmului românesc 1897-2010" (2011),  "Al.G. Croitoru zis și Mister Keystone" (2016).
mai mult...

Galerie foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 1985
ACIN Premiul pentru critică cinematografică
  • 2011
UCIN vol. "Istoria filmului romanesc" Premiul pentru istoriografie
  • 2015
UCIN Premiul de excelenţă

Articole și Interviuri

A fost un an fast?
Adolescenţa: o problemă cu probleme
Asediul
“Astă seară dansăm în familie” – cronică de film
„Aventuri la Marea Neagră” - cronică de film
“Atunci i-am condamnat pe toţi la moarte” – cronică de film
„B.D. la munte și la mare” - cronică de film
Binecuvântată fii, închisoare (1)
Birlic, un actor de neuitat
Brigada Diverse în alertă
„Canarul şi viscolul” - cronică de film
Capul de zimbru
Centenar Paul Călinescu - Un regizor cât veacul
Cota zero/ Breack-dance Ia Poiana Rusca
Erau de toate…
Fănuș Neagu, cineastul
“Felix și Otilia” – cronică de film (2)
Filmul nostru… şi ideile lui fixe. Comedii cu suspine
„Frații” – cronică de film
„Gaudeamus igitur”. Să ne bucurăm, deci? - cronică de film
Geo Saizescu descoperă America
Haiducii lui Şaptecai
lon Truică şi „Lumea lui”
Întoarcerea lui Mircea Săucan
Jean Petrovici și „ultimii păpușari”
Malvina Urșianu și „șansa filmului de autor”
„Mihai Viteazul”: Un succes
Misiunea de campanie pe frontul apelor
Niki Ardelean, colonel în rezervă
”Oamenii de pământ ai lui Ioan Cărmăzan”
O comedie de patrimoniu naţional
Ora documentarului?
„Ora eternă”
Panait Istrati şi cinematograful
“Pădurea pierdută” - cronică de film
“Pentru că se iubesc” – cronică de film (1)
Paul Călinescu - Profil regizoral
Puterea și adevărul (1)
Răzbunarea regizorului Alexa Visarion
Regizorul Ion Bostan - Un împătimit al filmului documentar
Revelaţii, după trei decenii
„Şah la rege” - cronică de film
Să mergem mai departe
„Săptămâna nebunilor” - cronică de film
Sărutul
„Secretul armei… secrete”
Sindromul indiferenţei criminale
Tineretul şi filmul – Tinereţe fără bătrâneţe
Tranziția animației
Un clasament şi câteva pansamente
“Un film cu o fată fermecătoare”, după 46 de ani
Un film la trei zile
Un film singular
Zestrea domniţei Ralu
Zile şi nopţi contemporane - „Mere roşii”
„Zodia Fecioarei” sau permanenţele mitologiei - cronică de film
90 de la primul film istoric românesc - ”Independența României”