Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film




Florin Mihăilescu


  • Director de imagine
  • Născut(ă): 15.07.1943 la Bucureşti
Absolvent al Școlii tehnice de cinematografie (Galvani-Tei), lucrează ca tehnician la Serviciul de Cercetări Tehnice în Cinematografie al Centrului de Producție Cinematografică „București” Buftea (1963–1967). Absolvent al Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L.Caragiale" (promoţia 1972, clasa George Cornea, Aurel Kostrakiewicz, Mircea Gherghinescu). Prof. univ. dr. la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L.Caragiale”. Autorul a două invenții: un dispozitiv pentru realizarea enchene-urilor pe camera Mitchell – Mark III (1985) și un dispozitiv de iluminare suplimentară controlată a suprafețelor de fotogramă aflate în subexpunere (1987). Specializări în Franța (bursă în domeniul producției de film - 1977 și apoi documentare în domeniul învățământului universitar cinematografic - 1993), SUA (bursă în domeniul producției de film - 1985) și Marea Britanie (documentare în domeniul managementului universitar - 1997). Doctorat cu teza  „Imagine și simbol în creația lui Lucian PintilieDe ce trag clopotele, Mitică?” (2002). Membru al Uniunii Cineaștilor din România din 1990.

Trivia

  • Căsătorit cu pictoriţa de costume Svetlana Mihăilescu
  • Autorul lucrărilor ”Realizarea și exploatarea diapozitivelor”, 2 vol. (Ed. Tehnică, București, 1980), ”Cuvintele umbrei” (UNATC Press, București, 2009), ”De ce Papa Melies n-ar fi putut scufunda Japonia” (UNATC Press, București, 2009).
  • Distins cu Ordinul „Meritul pentru Învățământ” în grad de Ofițer, 2004.
  • În 2017, apare lucrarea ”Florin Mihăilescu. Imaginea imaginii de film”, scrisă de Titus Vîjeu. (vezi Cinetipar).