Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film





Călin Stănculescu


  • Critic de film
  • Născut(ă): 06.04.1942 la Buzău (Buzău)
Absolvent al Facultății de Filologie - Universitatea București. Membru în Asociația Criticilor de Film din cadrul Uniunii Cineaștilor din România. În 2020, publică volumul ”Cronici”. mai mult...

Galerie foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 2012
UCIN vol. "Radu Gabrea - biografia unei opere" Premiul pentru monografie de cinema

Articole și Interviuri

A 11-a poruncă - o parabolă antitotalitară
„Am încercat să scriu și să filmez o dramă modernă”
Avertisment pentru viitor
Casa din vis – o privire spre obsedantul deceniu
Călătoria lui Gruber sau întâlnirea cu istoria
Comedia populară sau A doua cădere a Constantinopolului
Condamnați la fericire - o istorie în imagini a comunismului românesc. Cum ne despărțim de trecut?
“Constantin Brâncoveanu - puterea visului”, un documentar de referință
Cortul, un film despre greșeală și uitare. Scenaristul Reconstituirii revine
De-a „hoții și vardiștii” în zilele Revoluției…
Desene pe asfalt – Mâzgăleli pe peliculă
Despărţirea de un mare actor
Dulcea saună a morții
După douăzeci de ani… din nou „Motor!”
Cum s-a realizat filmul Escadrila albă
Escadrila albă – un excelent documentar dedicat unor curajoase aviatoare
Examen, de la eroare la înscenare judiciară
Floare rară ― o comedie românească pe (micile) ecrane
Generozitatea unui personaj
Harababură cu bretele
Începutul adevărului rămâne o enigmă
Înnebunesc și-mi pare rău. Un debut, o speranță: Jon Gostin
Întoarcerea lui Vintilă Horia - o evocare exemplară
La Roma, un film despre consecințele comunismului
Liceenii în alertă sau falimentul serialului
Magnatul, un film despre prezent
Maturizare regizorală
Mircea Săucan din nou acasă
Moșii de Florii, un film de Felician Săteanu
Moștenirea lui Goldfaden
​Niki Ardelean, colonel în rezervă ― interviu Lucian Pintilie
Cu Niki Ardelean, colonel în rezervă, Lucian Pintilie ne propune tema demnității
Norocel, un nou film românesc în plin turnaj
​O carte devenită film: „Tancul”
O distribuție de zile mari într-un film ce prefațează alegerile!
O ecranizare care promitea
Patul conjugal
Patul conjugal ― un pamflet amar
Pelicula de circumstanță
Pintilie evocă România de azi și e lăudat în „L’Humanité”
Polul Sud, un film ce invită la reflecție
Pontus Euxinus, mai mult decât un film turistic
Promisiuni româneşti – Bora Bora
Promisiuni româneşti – Despre oameni şi melci
Restaurația haiducilor *)
„Sanda” – un film modest
Secretul armei… secrete
​Se repetă...Hamlet
Tandreţea lăcustelor
Tentația istoriei
„Terente, regele bălţilor”. Un film kitsch
Trei actori și doi regizori despre „Somnul insulei”
Țăcăniții
Undeva, în Est – un film amânat
Un debut în filmul de ficțiune - Bogdan Cristian Drăgan
Un cineast care confirmă - Laurențiu Damian
Un film amar cu un dram de speranţă
Un film despre Pitești ― Treptele căderii
Un film despre Revoluție, despre noi, despre prezent, despre viitor
Un film savuros
Un nou film românesc; erou - un „mercenar” din presa de scandal
Un pariu ambițios - ecranizarea Crailor de Curtea Veche
Un film în calea uitării
A apărut Revista FILM nr. 2/2020
Jurnalul de bord al unui spectator de cursă lungă
Carte de film: ”Hebdomadare”, cronici de film semnate de Călin Stănculescu
Carte de film: ”Întrevederi”, de Călin Stănculescu
Întrevederi: ”La drum cu ...Călin”