REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film




Ruxandra-Maria Socor


  • Regizor, scenarist
  • Născut(ă): 11.09.2000 la Bucureşti
Absolventă Şcoala Generală 186 “Elena Văcărescu” (2007-2015), – Liceul de Arte Plastice "Nicolae Tonitza” - tehnician pentru tehnici artistice, specializarea Desen animat (2015-2019), Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L. Caragiale” - regie de animație (2019-2022). Master Animație la UNATC (2022-prezent), prof.univ.dr. Radu Igazsag. Voluntar proiectul Grivița 53 (2017), Festivalul de teatru Undercloud (2017). Regizor de animație la Cat Music (2020-2021).

Trivia

Ruxandra Socor despre ”Nu mă uita”:
”Eu inițial nu pornisem de la Alzheimer sau demență, cu care acum filmul e asociat. Era ceva mai puțin personal. Pornisem de la spații liminale, care încă mă fascinează. Locuri făcute de oameni care par foarte uncanny valley. Voiam să fac un film cu asocieri stranii. Aveam în cap o balerină care dansează pe niște holuri cu birouri de corporatiști goale. Idei pur ambientale, chestii care nu se potrivesc, puse pe muzică. Apoi am găsit albumul tipului ăsta, care se duce, caută viniluri vechi și le distorsionează. Și tipul ăsta a încercat să facă, prin muzică, o simulare a pierderii memoriei. Mi-a plăcut foarte mult și m-a inspirat să fac și eu filmul ăsta. Cu tentă personală că, na, bunică-mea, dar asta nu contează. Ar fi fost un film fără scenariu, dacă făceam ideea inițială, unde aș fi făcut ce-mi venea pe moment. Aș fi plănuit un animatic sau ceva de genul, dar nu mi-ar fi trebuit scenariu. Dar nu s-ar fi putut să vin la profesori și să spun că eu doar vreau să fac lucruri frumoase pe ecran, și-atunci am structurat după muzică. Melodia e împărțită în șase etape, eu le-am redus la trei după și niște research despre boală în sine (demență) am aflat care sunt stadiile în care evoluează și le-am reprezentat prin camere. Am introdus și balerina, personajul principal care-i dansatoare și acum se duce cât de cât pe un fir narativ. Adică am putut să scriu un scenariu.” (Revista Film Menu 2022)