Adina Georgescu-Obrocea
- Monteuză
- Născut(ă): 18.11.1931 la Olten (Elveţia)
- Decedat(ă): 11.08.2020 la București
Absolventă a Institutului Politehnic din Bucureşti (promoţia 1956) şi a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L.Caragiale" - secţia Imagine. Din 1950, responsabila ”Jurnalului de actualități”, săptămânal de informare de la Studioul Sahia. Prima femeie operator de imagine din România. Membră ACIN (UCIN) de la înființare, în 1963. Cadru didactic universitar la Universitatea Hyperion.
Trivia
- Apare pe generice şi sub numele de Adina Codrescu sau Adina Georgescu
- Sora regizoarei de animaţie Genoveva Georgescu
- A fost căsătorită cu actorul Constantin Codrescu.
- În 1987 publică la Editura Tehnică volumul "Montajul de film" scris împreună cu Aurel Mâşcă.
- Traduce scenarii de film, piese de teatru, poezii.
Adina Georgescu-Obrocea despre montaj
"Monteurul împlinește prin funcția monatajului de film o triplă înrâurire creatoare: 1) creează mișcarea prin alternarea imaginilor; 2) ritmul prin dimensionarea cadrelor; 3) ideea, prin succesiunea planurilor. Astfel elementul afectiv implicat în cel intelectual face să predomine inima asupra inteligenței, prin eliminarea noțiunii de spațiu în favoarea noțiunii de timp - ca un ritm al inimii filmului... Poate că montajul e sufletul filmului..." (Magazin estival Cinema 1981)
”E o meserie frumoasă, dar păcat că e așa în umbră. Am discutat și cu monteuri străini. Este același lucru peste tot. Nu te știe nimeni, nu te recunoaște nimeni. Trebuie să fii un Colpi și să devii regizor ca să se vorbească despre tine. Nu-i vorba de orgoliu. Dar fiecare om are nevoie de confirmare, de o recunoaștere a ceea ce faci. Ai nevoie să ți spună cel puțin că nu e bine, dacă nu e bine. Meseria noastră se confundă cu o treabă mecanică, de tăiat și pus cap la cap ce a filmat regizorul. Nu e nici pe departe așa. Altfel, n-ar mai fi meserie.” (interviu 1966)