Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



”In the House”: Amintiri din casa accidentelor, pe Cinepub


     Deschidem 2022 în forță cu un nou scurtmetraj de facultate al tinerei regizoare Ana-Maria Comănescu. După succesul avut cu filmul ei de master „Pipa, Sexul și Omleta care a avut premiera pe Cinepub în decembrie și care a reușit să strângă în mai puțin de o lună de zile peste 35.000 de vizionări, în această seară vă prezentăm filmul ei de licență, „In the House” (2014). 
     In the House” e o producție UNATC în colaborare cu Abis Studio, filmat pe 16 mm. A fost prezentat și premiat în festivaluri precum NexT IFF sau CineMaiubit ISFF și a avut parte de proiecții în cadrul unor evenimente precum Zilele Femeii Cineast, Zilele Filmului Studențesc la Festivalul Filmului European sau Zilele Filmului Românesc la TIFF în 2015, Ana Maria Comanescu fiind nominalizată ca ”Tânără speranță” la premiile Gopo în același an.
     Filmul spune povestea lui Cristi (Alexandru Sinca), un tânăr care, în drum spre o petrecere de apartament, e martorul unui accident mortal de mașină. Odată ajuns, prietenii lui îl conving să uite de toată întâmplarea și îl cinstesc cum se cuvine. Pe parcursul serii, însă, stârnit de câteva anecdote sordide și cuprins de vină, Cristi izbucnește și spune adevărul.
     E un film care mizează puternic pe relațiile și dinamicile dintre personaje, care fluctuează, alimentate de tot felul de stimuli, pe măsură ce seara devine noapte. Despre „coregrafia” personajelor din „In the House” a scris și criticul de film Iulia Voicu într-un articol pe AaRC cu ocazia premierei filmului la Festivalul Internațional de Film Transilvania.
     "Filmul e compus din trei momente distincte, diferite atât ca ton cât și ca abordare stilistică și cuprinde o distribuție generoasă formată din tineri actori, studenți și absolvenți ai noilor promoții UNATC. Atmosfera unei petreceri de apartament cu învălmășeala specifică e recreată cu pricepere și umor.  Mizanscena alternează cadre statice, largi, cu profunzime mare de câmp, în care personajele, ce își văd de micro interacțiuni, se tot intercalează și se întretaie cursiv - cu cadre ceva mai strânse și mișcări de cameră care mențin atmosfera generală, dar care apropie spectatorul de particularitățile și emoțiile personajelor și, implicit, de tumultul lui Cristi." (Emil Vasilache, cinepub.ro)
(21.01.2022)

Tags: ana maria comanescu, cinepub.ro, in the house film

Comments: