Absolvent al Liceului militar Mănăstirea Dealu - Târgoviște și al Academiei Comerciale din Bucureşti (promoţia 1930). În 1936, are iniţiativa organizării unui Serviciu cinematografic în cadrul Oficiului Naţional de Turism. Co-autorul unor brevete de invenţie pentru „video-real" (1964) şi „fizio-ecran" (1968).
Opinia criticului
"Dar «desfăşurarea» lui Paul Călinescu a început mai devreme decât se consideră îndeobşte. Ar trebui să renunţăm la automatismele cronicăreşti, în virtutea cărora, ori de câte ori e vorba de creaţia regizorului, se înşiruie doar titlurile:
Răsună valea, Desfăşurarea, Pe răspunderea mea, Porto Franco, Titanic Vals. Poate că nu întreaga activitate anterioară de documentarist a regizorului — şi ar fi, numărate atent, peste 100 de filme, încă de pe vremea aparatelor portabile de luat vederi de tip Debrie, confecţionate din lemn — poate că nu întreaga sa activitate de documentarist, deci, constituie o contribuţie elocventă la dezvoltarea cinematografului. Dar câteva documentare ne atrag în mod deosebit atenţia. Dintre ele se evidenţiază unul, premiat la Veneţia (la exigentul festival veneţian, unde filmul românesc a putut mai greu să se afirme în anii care-au urmat!) şi intitulat
Ţara Moţilor." (
Călin Căliman, Cinema nr. 10, octombrie 1966)