
Este al doilea an cu o creștere importantă a numărului de bilete vândute la TIFF, 25% dintre acestea fiind achiziționate online. Numărul total al participanților depășește cifra de 120.000: plătitorilor de bilete li se adaugă cei prezenți la proiecțiile gratuite în aer liber,
masterclass-uri,
workshop-uri, lansări, expoziții sau întâlnirile de la TIFF Lounge. Circa 1100 de

invitați - regizori, producători, actori, profesioniști din industrie și jurnaliști români și străini - au luat parte la proiecțiile și evenimentele speciale din cele 20 de locații.
Cea de-a 15-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania s-a bucurat de numeroase proiecții și evenimente
sold-out, printre care premierele românești
Sieranevada, de
Cristi Puiu,
Două lozuri, de
Paul Negoescu, și
Câini, în regia lui
Bogdan Mirică, câștigătorul Trofeului Transilvania, care a beneficiat de două proiecții suplimentare, pe 5 iunie, ambele
sold-out într-un timp foarte scurt. Biletele au fost epuizate în avans și la premiera mondială a celui mai recent film semnat de
Nae Caranfil,
6,9 pe scara Richter, care a deschis festivalul în Piața Unirii din Cluj, în prezența a circa 3000 de spectatori.
Un record de trafic a înregistrat și site-ul
www.tiff.ro, actualizat în permanență înainte și în timpul festivalului. În cele 10 zile de TIFF, a înregistrat 55.280 de vizitatori unici, 106.946 de vizite și 745.138 de afișări de pagină, cu 15% mai mult decât în 2015. Blogul oficial
blog.tiff.ro a avut peste 27.000 de afișări în perioada festivalului.
Milioane de utilizatori au urmărit postările și video-urile de pe pagina de Facebook
TransilvaniaIFF. Toate clipurile postate pentru această ediție au avut un total de 1.014.746 de vizualizări. Cele cinci spoturi ale campaniei de imagine au înregistrat 614.639 de vizualizări, cu un
reach 
organic de 2.064.000.
Anul acesta, circa 350 de voluntari din 33 de departamente au ajutat la organizarea evenimentelor în locațiile TIFF, unii dintre ei venind special la TIFF din Oradea, Bacău, București sau Tulcea.
Referitor la impactul cultural al TIFF asupra Clujului, Ministrul Culturii, Corina Șuteu, a declarat pentru ziarul
AperiTIFF: „Cultura este un bun, o investiție al cărei retur nu se măsoară doar din punct de vedere pragmatic. A se observa că studiul despre impactul TIFF s-a făcut după 14 ani. Abia acum știm în ce am investit, pentru că acum putem calcula un impact economic major. În cultură trebuie să fim conștienți că, la fel ca în educație, în sănătate, investiția trebuie să fie pe termen lung”.
Detalii:
Tiff.ro