Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2016


     De 21 de ani, Dan Chișu organizează ediția românească a acestui eveniment adus din Franța. Noaptea Devoratorilor de Publicitate este originala inițiativă a lui Jean- Marie Boursicot, care, în 1981, a creat o modalitate atractivă de a difuza reclame o noapte întreagă, transformând publicitatea în spectacol. Toate filmele publicitare care fac parte din program sunt în grija Cinematecii Jean-Marie Boursicot, iar evenimentul creat de el are menirea să susțină financiar acest depozitar, pentru că se autofinanțează. Intuiția lui Dan Chișu a funcționat și la această idee, astfel încât Noaptea Devoratorilor de Publicitate din România este un eveniment așteptat. Cozi imense de spectatori, mai ales tineri, s-au creat la intrarea în sala de proiecție.
     Suntem obișnuiți să evităm pauzele publicitare, prea numeroase la televiziune, dar selecția de reclame din cadrul evenimentului anual este un spectacol, mai ales că poți să vezi creații cu adevărat artistice din toată lumea. Unele mizează pe umor, pe farmecul animalelor, altele pe memoria noastră de cinefili, pentru că refac, sau fac trimitere la, filme de succes. O reclamă la un banal detergent aduce aminte de Saturday Night Fever cu John Travolta, de exemplu.   
     La eveniment a fost prezent și Dimitri Fleury, reprezentantul Cinematecii Jean-Marie Boursicot, care participă de mulți ani la ediția din România, dar și la alte manifestări din cele 40 de țări în care se organizează Noaptea Devoratorilor de Publicitate.
Imagine: Valeriu Ciubotaru
(5.12.2016)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: cinematheque jean marie boursicot, dan chisu, dimitri fleury, noaptea devoratorilor de publicitate 2016, the night of the ad eaters 2016

Opinii: