Vineri, 31 ianuarie 2020, de la ora 19, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Eforie nr. 2) găzduieşte cea de-a 27-a ediţie a Cineclubului FILM, prima din acest an. În cadrul acestei întâlniri, va fi prezentat
Un film cu o fată fermecătoare (1967), regizat de
Lucian Bratu după un scenariu de
Radu Cosașu, avându-i în distribuţie pe
Margareta Pâslaru,
Emmerich Scheffer,
Marin Moraru,
Grigore Gonța şi
Ileana Stana Ionescu. Filmul va fi discutat, cu argumente pro şi contra,

de către redactorii revistei FILM, publicaţie trimestrială editată de către Uniunea Cineaştilor din România. Evenimentul de la Cinemateca Eforie include și prezentarea celui mai recent număr al revistei (4 / 2019, al 26-lea din istoria publicaţiei).
Cineclubul FILM reprezintă o serie de evenimente (proiecţii speciale cu filme româneşti remarcabile, prezentate în copii noi sau restaurate şi însoţite de discuţii cu invitaţi) organizată de Arhiva Naţională de Filme – Cinemateca Română în colaborare cu revista FILM a Uniunii Cineaştilor din România (UCIN). Tariful unic de acces la aceste evenimente este de 5 lei.
„Ruxandra este o tânără cinefilă înfocată, care arde de nerăbdare să devină vedetă. Ea se învârtește mereu printre oameni care ar putea s-o lanseze pe platoul de filmare, reuşita părându-i-se o problemă de zile, idee care îi dă de altfel o anumită siguranţă de sine. Mare cunoscătoare de ficţiuni cinematografice, ea îşi croieşte un comportament de personaj neconformist şi încearcă să atragă atenţia asupra ei prin ţinuta spectaculoasă şi replicile teribiliste. Ruxi ar semăna puţin cu eroii lui Godard, nepăsători şi neliniştiţi totodată, dar este mult mai pragmatică decât ei. Ea aşteaptă să fie reperată urgent de oamenii de meserie şi distribuită într-un rol care să-i aducă succesul fulgerător. (...) Atracţia lumii cinematografului determină adesea pe tinerele aspirante la glorie să încerce pe orice cale pătrunderea în «uzina de vise». Cu ironie amară, autorii demonstrează eşecul unei asemenea tentative de ascensiune vedetistică şi precaritatea unui mit foarte îndrăgit, acela al Cenuşăresei.” (
Dana Duma, „Autoportretele filmului”, 1983)