Doi tineri în drum spre Timişoara, unde Mădălina doreşte să-l prezinte părinţilor ei pe Radu, se opresc într-o benzinărie, la o gustare. APARENT sunt îndrăgostitţi, se giugiulesc, râd din te miri ce. Când el îi
propune să ia în maşină un autostopist, fata refuză pentru că individul e APARENT dubios. Nu-i inspiră încredere cu pletele lui lungi, neţesălate şi hainele lui ponosite. Următorul solicitant are mai mult succes pentru că APARENT e „mai de Doamne ajută”. Vine din Spania, unde a stat trei ani, şi merge acasă, la Lugoj, unde îl aşteaptă nevasta. Se prezintă: Dublă. E chiar haios cu porecla lui căpătată la table unde se pricepe să dea mereu zaruri duble.
Nu e singurul lui talent. El ştie să facă şi şmecherii cu cărţi, care de fapt sunt adevărate prestidigitaţii în timpul cărora, prevalându-se de hazul şi uluiala celor doi, subtilizează ceasul Mădălinei. Este doar APARENT un furt pentru că i-l înapoiază imediat fetei. E limpede cu ce s-a ocupat el în Spania. Distracţia face loc neliniştii. Pentru Radu şi Mădălina, Dublă devine doar APARENT un om bun şi hotărăsc să se descotorosească de el cât mai repede.
Povestea imaginată de
Ana-Maria Comănescu şi Anca Istudor este simplă şi destul de previzibilă, ca şi morala ei dealtfel – „nu vă încredeţi în aparenţe”. Interesant este însă rolul lui Dublă în acest triunghi. El este revelatorul inconsistenţei relaţiei Mădălina-Radu. Astfel încât jocul aparenţelor funcţionează în dublu sens, în scurtmetrajul
Te mai uiți și la om.
Regizoarea Ana-Maria Comănescu dovedeşte abilităţi evidente şi în anteriorul său scurtmetraj,
In the House. Ea conduce acest mic road movie cu mână sigură, ştiind să ritmeze acţiunea cu elipse bine plasate, să construiască personaje credibile, bine interpretate de cei trei protagonişti –
Diana Cavallioti,
Bogdan Nechifor, Andrei Ciopec. Mai cu seamă acesta din urmă, care joacă nuanţat şi cu măsură bonomia dar şi şmecheria lui Dublă, băiatul-bun-dar-cu-lipsuri care în ciuda îndeletnicirilor sale îndoielnice este în măsură de a da lecţii de morală şi conduită tovarăşilor lui de drum ocazionali. Îl vom revedea în filmul lui
Cătălin Mitulescu,
Dincolo de calea ferată.