Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Despre identitate și corpul uman, la BIEFF 2017


     Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF (28 martie – 2 aprilie 2017) supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui –, atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității.
     În competiția internațională, programul The Politics of the Body explorează problematici acute, de la punerea sub semnul întrebării a normelor sociale privitoare la frumusețe și sexualitate, la căutarea identității și libertății personale, oferind o platformă de exprimare comunităților marginalizate și politizate.
     Prezentat în premieră internațională la Festivalul Internațional de Film de la Rotterdam, Night Soil – Economy of Love propune o reconsiderare a convențiilor sexuale și a ideilor privind intimitatea. Tot de la Rotterdam vine și American Reflexxx, un experiment social intens și neliniștitor care forțează limitele dintre voyeurismul pasiv și participarea activă.
     Peep Show (regia Rino Stefano Tagliafierro) portretizează plăcerile senzoriale ale artei erotice, în scurtmetrajul Man, regizoarea Maja Borg explorează granița fluidă dintre genuri și identități, destabilizând percepția obișnuită legată de corpul feminin și maternitate, iar Flowers and Bottoms, al lui Christos Massalas, este o scrisoare de dragoste erotică și plină de farmec.
     Cu același focus asupra corporalității și identității, programul dedicat intersecției dintre cinema și coregrafie revine la BIEFF prin parteneriatul cu principalul festival european de film de dans, Cinedans – Dance on Screen Festival Amsterdam. Sub titlul Emotional Bodies, filmele contemporane de dans explorează cu profundă umanitate și, în același timp, forță conceptuală teritorii fascinante ale experienței umane: de la hiperactivitatea din jungla modernă a finanțelor, la relațiile între generații și comunitățile post-internet.
     În Paralysis, un material plin de forță despre multiplele valențe ale corpului uman, artistul vizual Karel van Laere se supune unui asemenea experiment și documentează amănunțit durerea (fizică) și chinul (psihic) pe care le-a trăit pe parcursul călătoriei sale de 24 de ore în universul celor paralizați.
     În scurtmetrajul She/Her, Sonja Wyss face anatomia unei relații mamă-fiică, dezvăluind strat după strat resentimente, dezaprobare, răzvrătire și stânjeneală, până când ajunge la miezul bine ascuns și fragil de afecțiune.
     Detalii: Bieff.ro
(20.02.2017)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: bieff 2017, bucharest international experimental film festival, filme de dans, sectiuni tematice la bieff 2017, the politics of the body

Opinii: