REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



”CineBucurești”, un proiect despre sălile de cinema abandonate


     Toată lumea vorbește despre dispariția sălilor de cinema. Organizatorii festivalurilor și evenimentelor cinematografice caută soluții alternative și programează, cu un an înainte, spații în care se pot face proiecții. Au apărut proiecțiile în aer liber, prin parcuri sau pe terasele unor cluburi. Dorința de a prezenta și de a vedea filme aduce soluții creative, dar rămâne nerezolvată problema sălilor dedicate cinematografului.
     Două tinere arhitecte, Mihaela Pelteacu și Daniela Maria Puia, au cartografiat Bucureștiul și au documentat starea sălilor de cinema construite până în 1990. Multe dintre ele sunt abandonate sau le-a fost schimbată destinația. Singurul cinematograf aflat în proces de refacere și modernizare este Corso, preluat de Uniunea Cineaștilor din România. ”Orașul îmbătrânește mai repede ca noi”, spune Mihaela Pelteacu. Cultura urbană se modifică, multe zone sunt imagini ale nepăsării, fotografiate pentru expoziția deschisă la Muzeul Municipiului București în perioada 1 septembrie – 1 octombrie.
     Proiectul ”CineBucurești. 100 de ani de modernitate” este realizat de Asociația Pro Cultura, împreună cu Administrația Fondului Cultural Național, Muzeul Municipiului București, Uniunea Arhitecților din România, Uniunea Cineaștilor din România, România Film și Arhiva Națională de Filme.
Imagine: Valeriu Ciubotaru
Montaj: Radu Georgescu
(14.09.2017)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: asociatia pro cultura, cinebucuresti 100 de ani de modernitate, daniela maria puia, mihaela pelteacu, uniunea cineastilor din romania

Opinii: