Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



BIEFF 2017 – Arta ca politică


     Continuând colaborarea de succes cu Festivalul Internațional de Film de la Rotterdam, BIEFF oferă cinefililor din România ocazia rară de a vedea câteva dintre cele mai interesante filme din competiția Tiger Awards for Short Films.
     Concentrându-se asupra rolului cinematografului în (re)prezentarea istoriei recente, cu complexele sale implicații socio-politice, programul tematic Painting With History relativizează noțiuni precum realitatea și ficțiunea, falsitatea și adevărul, analizând căile prin care subiectivitatea și obiectivitatea se întrepătrund în procesul de construire a memoriei și identității, atât personale cât și colective.
     Un plin de energie și culoare (auto)portret-al-artistului ce călătorește liber între trecut și viitor, între știință și vis, filmul thailandezului Korakrit Arunanondchai, Painting With History in a Room Filled with People with Funny Names 3, urmărește artistul aflat în căutarea propriei identități, în spațiul de întâlnire între Orient și Occident.
     Focalizând pe conceptul de reprezentare națională, One.Two.Three, realizat de artistul vizual Vincent Meessen, expus la cea de-a 56-a Bienală de la Veneția, este un demers de restituție a rolului aproape necunoscut jucat de intelectualitatea congoleză în cadrul mișcării Internaționala Situaționistă.
     Investigând cu inteligență și spirit ludic însuși actul privirii, programul de competiție The Alchemy of the Frame explorează nelimitatul și mereu suprinzătorul potențial creativ al limbajului cinematografic.
     Etern provocatorul Gabriel Abrantes revine la BIEFF cu A Brief History of Princess X, într-o ireverențioasă poveste falică despre sculptura lui Brâncuși numită Principesa X, simultan un omagiu emoționant și plin de respect adus fragilității umane ce se ascunde sub masca curajoasă a artei.
     Ce au în comun John Travolta, Olivia Newton-John, Karl Marx, Jean Baudrillard, American Apparel și Bob Dylan? Cu toții fac parte din căutarea unei narațiuni comune în eseul cinematografic al lui Max Grau, «[...] craving for narrative». Izolând un motiv muzicalo-narativ din Grease, filmul din anii ‘70, pe care îl repetă obsesiv, regizorul deschide o discuție francă despre infiltrarea culturii pop în conștiința colectivă. Regizorul va fi prezent la proiecții cu sprijinul Goethe-Institut.
     Cu Foyer, arta iese în stradă. Ismaïl Bahri se plimbă cu camera de filmat prin Tunis, înregistrând orașul și pe locuitorii săi. Elementul subversiv din acest travelogue artistic e generat de bucata de hârtie albă care obturează obiectivul camerei, creând ca efect o reprezentare neașteptată a realității, ce se schimbă ca nuanță și ton în funcție de capriciile vântului.
     Detalii Bieff.ro
(06.03.2017)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: bieff 2017, bucharest international experimental film festival, film experimental

Opinii: