Opinia criticului
„Nu ne-am dat seama de gravitatea amenințării și n-am tras alarma când am citit, acum câteva luni, la sfârșitul filmului
Găina anunțul «va urma». lată că acum tragem consecințele, văzând al treilea episod cu această găină transformată în eroină de serial. Copilașii, parteneri de joc ai găinii, sunt un fel de boabe de mazăre pictate, înălțate pe scobitori îndoite, iar găina titulară — un ananas confecționat din gips și dotat cu clonț.
Surpriza, la care se referă titlul acestui episod, e dezordinea pe care boabele de mazăre și ananasul o fac în cameră, în lipsa mamei. «Morala» acestui film care se vrea «pentru copii» este figurată prin apariția terifiantă a mamei care, probabil, îi va pedepsi pe răufăcători. Mama e reprezentată prin două picioare diforme, cocoțate pe doi pantofi negri, monstruoși; văzuți din spate. Poate că singura salvare a acestui serial ar fi fost să se recurgă la umorul plastic al desenului animat și nu la inexpresivitatea unor păpuși anchilozate.” (
Val. S. Deleanu, Cinema nr. 5, mai 1975)