Noul număr al revistei „Film”, 4/2022, apare acum în punctele de distribuţie, după un an dificil- amabil zis- caracterizat de editorial ca „un an al marilor încercări, cu un război dezlănţuit în apropiere şi
.jpg)
cu traume rămase din izolarea îndelungată a pandemiei”. Editorialul semnat de
Dana Duma mai semnalează că deşi s-au făcut încercări energice de recâştigare a publicului şi nu au lipsit nici recunoaşterile festivalurilor internaţionale pentru filmul românesc, entuziasmul publicului nostru a fost mai tot anul moderat. Abia la finele lui a fost recunoscută o frecventare din ce în ce mai spectaculoasă a producţiilor naţionale, cu „vârful” de box office
Teambuilding, printre alte câteva titluri agreate de spectatori, despre care vom vorbi numărul viitor.
Dosarul acestui număr 4/2022 este consacrat unui fenomen spectaculos de intensificare a influenţelor dintre film şi teatru, ca urmare a transformărilor accelerate datorate mediilor digitale. Consistentul dosar
Între film şi teatru. Era digitală este explicat, în acelaşi editorial, în legătură cu „înmulţirea spectacolelor care includ cele mai noi tehnologii (realitate augmentată, proiecţii 3D, decoruri virtuale)” dar şi a „experienţelor cinematografice iniţiate inspirat de oameni de teatru”. Cu siguranţă, această intensă hibridizarea reciprocă merita o analiză extinsă, aşa cum găsisţi în textele incluse, care uneori vă vor surprinde.
Una dintre particularităţile noii ediţii este numărul mai mare al interviurilor. Cel mai amplu, aflat la rubrica Prim-Plan, transcrie o convorbire cu popularul actor
Iulian Postelnicu, protagonist în
Oameni de treabă, iar alte trei discută, cu realizatori de marcă (
Eugen Jebeleanu, Alexandru Berceanu şi Armine Vosganian) aspecte relevante ale temei dosarului.
Nu lipsesc, din număr, rubricile „Cronica filmului”, „Cinemateca vorbită”, şi „Sala de cinema”. Iar din paginile dedicate festivalurilor internaţionale, care comentează recentele ediţii ale competiţiilor internaţionale de la Valladolid, Cottbus, Karlovy Vari, Tallin, Atena,Wintertur precum şi celor internaţionale din România - Animest, Les Films de Cannes à Bucarest, Bucharest International Film Festival, Festivalul filmului central european-Timişoara-puteţi afla detalii despre producţiile cele mai importante ale anului.
În acest număr semnează: Dana Duma, Laurenţiu Damian, Marilena Ilieşiu, Mihai Fulger, Angelo Mitchievici, Dinu-Ioan Nicula, Anca Ioniţă, Titus Vîjeu, Călin Boto, Flavia Dima, Cristina Rusiecki, Luminiţa Comşa, Emil Vasilache, Andreea Pătru, Marian Sorin Rădulescu, Elena Dulgheru.