Există în București, aproape de Gara de Nord, o stradă atât de liniștită, atât de puțin circulată, încât echipa filmului
Ilustrate cu flori de câmp n-a fost deloc stânjenită, la primul tur de manivelă, de mulțimea curioșilor care răsar ca din pământ în astfel de ocazii. Curți pline de flori, case vechi, patinate de vreme, care ascund grădini pline de verdeață. Atmosferă patriarhală. Este exact ceea ce au căutat regizorul
Andrei Blaier, operatorul
Dinu Tănase și scenograful Vasile Rotaru, vizitând zeci de străzi, zeci de case, pentru a descoperi ceea ce le trebuia exact în inima Bucureștiului, doar cu două sau trei zile înainte de începerea filmărilor.

Aici, pe strada Lipova, în casa cu numărul 39, se va petrece o dramă. Drama din film. O fată își va pierde iluziile, iar o alta, odată cu iluziile, își va pierde și viața.
Sunt tineri eroi ai filmului imaginat de Andrei Blaier, regizor mereu interesat de universul unei generații aflată la vârsta întrebărilor decisive. Atât de tineri încât orice compromis lasă urme adânci în ființa lor. «
Ilustrate cu flori de câmp este un film despre dragoste, afirmă regizorul. Un film despre sentimente, dar deloc sentimental. Un film despre nevoia de a apăra puritatea dragostei. Este, dacă vreți, un «love story» didactic, da, didactic, nu mă sperie acest termen, mai precis un anti-love-story. Drama etică pe care o vom propune atenției spectatorilor se consumă în vreo două zile și se desfășoară pe trei planuri distincte, care se completează reciproc, prin intersectare și suprapunere. E mai întâi povestea pașilor greșiți ai unei fete, care greșește din prea multă dragoste, dintr-o greșită înțelegere a dragostei. Un sfârșit tragic la o vârstă când viața abia începe, cu ecouri profunde într-o altă poveste de dragoste care n-ar fi trebuit să se sfârșească, ci să continue fericit. Totul pe fundalul unei nunți, văzută, desigur, ca un ritual al dragostei. Acesta vrem să fie filmul nostru».
Filmul nostru. Pentru că e și filmul operatorului Dinu Tănase, care își propune ca, împreună cu regizorul «să folosim tot ce știm noi despre cinematograf pentru a găsi soluția cea mai bună pentru fiecare cadru, pentru fiecare secvență».
Filmul nostru. Și pentru
Dan Nuțu, vechi colaborator al regizorutui, care afirmă că: «pur și simplu, îmi place rolul acesta de marinar în permisie». Și pentru actrița
Elena Albu, care trăiește emoțiile debutului cinematografic: «într-un rol de mare interiorizare, un rol în care reverberează toate actele celorlalți». Filmul nostru, adică și al celorlalți excelenți interpreți care figurează pe generic:
Draga Olteanu,
Eliza Petrăchescu,
Carmen Galin,
Gheorghe Dinică,
George Mihăiță.