Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Formare Culturală – networking cultural și publicația de bune practici


     Proiectul „Dezvoltare comunitară prin formare culturală: creșterea și diversificarea publicurilor prin proiecte culturale în cartiere” este derulat de platforma Formare Culturală în 2018. În cadrul acestuia se concep training-uri specializate pentru lucrătorii în organizații non-profit și instituții publice de cultură care funcționează în diferite cartiere urbane, se pregătește o publicație de bune practici      „Noii Industriași, creativii”, ajunsă la cea de-a treia ediție, și se organizează o întâlnire de networking cultural, proiect al platformei Formare Culturală din 2014.
     Formare Culturală organizează din 2014 întâlniri de networking cultural la care sunt invitați participanții la training-uri, formatorii, partenerii și la care sunt facilitate întâlnirile cu reprezentanți de instituții publice și private, de tipul organizatori și programatori de evenimente culturale, institute culturale, universități vocaționale, manageri, antreprenori, finanțatori. Întâlnirea de networking cultural din acest proiect are loc pe 10 noiembrie 2018 la Qreator București.
     Cei interesați se pot înscriei pe platforma organizației: http://formareculturala.ro/networking-cultural/.
     „Noii industriași, creativii” este un material resursă, ce conține studii de caz, interviuri, opinii și cercetări pentru industrii culturale și creative românești. Primele două volume se structurează organic pe studii de caz, transfer de informație sub formatul interviului dar și sub formă de eseuri și cercetări cu aparat bibliografic, tipic academic. Cel de-al treilea volum se lansează în cadrul întâlnirii de networking cultural de la București.
     Sesiunile de training-uri au fost concepute pentru profesionalizarea specifică a echipelor de management și de comunicare din organizații care fac programare culturală în cartiere urbane, în ceea ce privește creșterea și diversificarea beneficiarilor și publicurilor țintă.
     În primăvară au fost desfășurate trainingurile „Finanțări nerambursabile pentru proiecte culturale” la Cluj (formator Andreea Grecu, gazdă Universitatea de Artă și Design Cluj Napoca – Galeria Casa Matei) și „Designul relevant și sustenabil al proiectelor culturale” la București (formator Andrei Carcea, gazdă Muzeul Municipiului București – Palatul Suțu) iar în toamnă „Finanțări nerambursabile pentru proiecte culturale” la Timișoara (formator Amalia Alexandru, gazdă Institutul Francez Timișoara), „From audience development to community engagement” (formator Tsveta Andreeva) și      „Festivalul ca instrument de dezvoltare comunitară” (formator Mihai Dragomir, gazdă Muzeul Municipiului București - Casa Filipescu Cesianu).
     Detalii: Formareculturala.ro
(08.11.2018)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: formare culturala, networking cultural, noii industriasi creativii, training management cultural

Opinii: