Filmul „După 40 de zile”, din 20 august în cinematografe
După 40 de zile, al patrulea lungmetraj al lui Andrei Gruzsniczki, va avea premiera pe marile ecrane din România pe 20 august. Distribuit de AVVA MMIX Studio, producția a avut premiera mondială în luna aprilie, în cadrul celei de-a 43-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Moscova, și va avea avanpremiera națională, luna aceasta, în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania – TIFF. Lungmetrajul are în centru prietenia dintre Emil și Titi. Acțiunea se petrece într-o comună ca un colț de rai, locuită de oameni dintr-o bucată. Asta, la o primă vedere. Emil nu crede în spirite. Titi este prietenul lui de când lumea. Iar Smaranda, soția lui Emil, ei bine, ea este la doi metri sub pământși se pregătește de ziua judecății. După parastasul ei de 40 de zile, Titi pare cel mai oropsit om de pe fața pământului și începe să se stingă pe picioare. Emil vrea să reaprindă în el scânteia vieții. Dar eforturile lui sunt inutile. Zilele lui Titi par numărate. Căci Smaranda s-a mutat după parastas în casa lui. De ce îl bântuie Smaranda? Asta e o poveste, dar lui Titi îi e greu s-o zică, pentru că este despre lupta pe care fiecare trebuie s-o ducă pentru a-l înțelege și accepta pe celălalt, într-o prietenie sau într-o poveste de iubire.
„Cei doi protagoniști reflectă cele două tipuri de cunoaștere - cunoașterea pozitivă, analitică, și cunoașterea intuitivă, cea care sporește misterul. În acest film am căutat să alcătuiesc un tip de cinema care observă și înregistrează fapte, acțiuni, experiențe de viață cotidiană, din perspectiva «luptei» care sfidează trecerea timpului. O luptă pentru supraviețuire de care suntem mai mult sau mai puțin conștienți. Spre deosebire de orice altă luptă, aceasta nu va fi vreodată câștigată. Dar, ca în orice luptă, se poate capitula sau continua până în pânzele albe, chiar dacă știm finalul. Și mesajul acestei povești este că, indiferent de greutăți, lupta merită dusă”, explică Andrei Gruzsniczki, care semnează și scenariul.
Distribuția este alcătuită din Mircea Andreescu, Valer Dellakeza, Gabriel Spahiu, Marian Negrescu, Simona Urs, Ștefan Mirea, Valeriu Bâzu și Eugen Titu. Producători: Andreea Dumitrescu, Oana Bujgoi Giurgiu (co-producător) și Anamaria Antoci (co-producător). Montajul este realizat de Ioachim Stroe, muzica de Cristian Lolea, imaginea de Laurențiu Răducanu, designul de sunet de Ioan Filip, sunet priză directă de Vlad Voinescu, scenografia de Andreea Popa, Anastasia Ionescu și Bogdan Bostănaru, machiajul și coafura de Sandra Pătrăuceanu, iar costumele de Mia Conea. După 40 de zile este o producție AVVA MMIX Studio, în coproducție cu Hai Hui Entertainment și Tangaj Production. Lungmetrajul a fost realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Cofinanțatori: Opel, Mediacom, B.V. McCannErickson, Propaganda Creative Services, Macromex, PublicisGroupe Media. În colaborare cu Televiziunea Română, susținut de CEC Bank, Annabella, Pupa Milano, SkullFilms și Chainsaw Europe, susținut de Societatea Română de Radiodifuziune.
Proiectul a fost dezvoltat în cadrul Baltic Event Co-Production Market (Tallinn, 2016), MIA/ Cinema Co-production Market (Rome, 2018) și Glocal in Progress (San Sebastian, 2019). După 40 de zile a fost filmat în primăvara anului 2019 și finalizat la sfârșitul anului 2020. Distribuit cu sprijinul: DacinSara. Susținut de: Radio Guerrilla. Parteneri media: Radio România Cultural, Music Channel, FILM, Ziarul Metropolis, CineGhid.ro, MovieNews.ro, AllAbout Romanian Cinema.ro, Cinefan.ro