Anim’est şi Institutul Cultural Român au o colaborare îndelungată şi amplificată de-a lungul celor 10 ani de festival în organizarea evenimentului la Bucureşti, a atelierului Animation Worksheep şi a Anim’est Moldova la Chişinău. Ediţia 2014 a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est a avut o secţiune dedicată animaţiei româneşti, unde Premiul pentru cel mai bun film românesc i-a fost oferit de ICR lui Paul Mureşan, pentru Pui de somn.
La Seara de film de la ICR au fost proiectate scurtmetrajele din competiţia românească 2014. Au participat Roxana Călinescu, din partea ICR, Vlad Ilicevici, director executiv Anim’est, şi regizorii Paul Mureşan, Nina Mihăilă, Valeriu Căliman, Laurenţiu Popa. Paul Mureşan a anunţat că lucrează deja la un alt scurtmetraj, Mamă, tată, vreau să vă spun ceva, cu care va participa la competiţia românească din acest an.
Majoritatea filmelor de animaţie sunt producţii independente, realizate cu mijloace modeste. Deşi Consiliul Naţional al Cinematografiei alocă în fiecare an un buget pentru finanţarea animaţiilor, puţini realizatori se înscriu la concurs.
Eforturile echipei de la Anim’est, prin festivalul organizat de Fundaţia Este'n'est, dar şi prin Animation Worksheep, de a re-energiza animaţia românească, au deja rezultate. Crearea unui curent de interes, a instruirii unei noi generaţii de cineaşti pot determina trecerea la o abordare profesionistă a acestui gen.
În ultimii ani, singurul mare succes internaţional al unui film românesc de animaţie este Crulic – Drumul spre dincolo, regizat de Anca Damian, care a colaborat cu Dan Panaitescu şi Dragoş Ştefan, doi dintre trainerii de la Animation Worksheep.
Detalii: animest.ro / icr.ro
Imagine: Dan Ţuculescu