Noul număr al revistei trimestriale “Film” apare într-un context internaţional agitat, dar care marchează o paradoxală tendinţă de revenire a publicului în sălile de cinema. De altfel, şi titlul editorialului, 

semnat de
 Dana Duma, reflectă acest aflux spectaculos, dominat în vara cinematografică de lungmetrajele 
Barbie şi 
Oppenheimer care, în relativ puţinele noastre cinematografe, au făcut împreună  încasări de aproape 6 milioane de dolari. Mulţi spectatori au luat parte şi la proiecţiile caravanelor cinematografice, care au prezentat şi filme străine, dar şi româneşti, cu participări ale echipelor.
     De un interes special s-a bucurat ceea ce editorialul numeşte  „filmul verii” sau „filmul anului
”, Libertate de 
Tudor Giurgiu, pentru abordarea curajoasă şi nuanţată  „a unuia dintre subiectele la care întreaga naţie este sensibilă: «cine-a tras în noi după 22?». Adică, ce s-a întâmplat cu adevărat după data oficială a „victoriei Revoluţiei” din 1989 şi mişcările haotice şi anarhice de după?” Atât cronica dedicată filmului din acest număr, cât şi coperta principală, reprezentându-l pe regizorul Tudor Giurgiu, sugerează această prioritate a filmului despre revoluţia din 1989 şi noua sa perspectivă.
     Dosarul principal al numărului, 
Ciulei 100, reuneşte detalii şi interpretări mai puţin cunoscute privind cariera în film şi teatru a unuia dintre cei mai importanţi regizori români, 
Liviu Ciulei. Analiza relaţie teatru-film este şi tema rubricii 
Interferenţe, dedicată, în principal, activităţii scenografului-actor Radu Boruzescu.
     Pornind de la o declaraţie a lui Klaus Eder, secretarul general al FIPRESCI referitoare la capacitatea criticii de film de „a ascuţi înţelegerea estetică a comunităţii interesată de acest domeniu” şi la plăcerea de ţine în mână o revistă şi o carte de film, cel de-al doilea dosar al numărului, 
Cartea de film nu moare, reuneşte şapte recenzii ale unor apariţii editoriale recente. Dosarul va continua în mumărul viitor, când alte cărţi relevante de cinema vor fi recenzate.
     Nu lipsesc rubricile 
Cronica filmului, 
Festivaluri, -foarte numeroase pe timpul verii,  naţionale şi internaţionale-  
Jurnal (dedicată de Laurenţiu Damian filmului 
Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii de 
Radu Jude ), 
Sala de cinema şi 
Agenda multimedia .
     În acest număr semnează: Tereza Barta, Laurenţiu Damian, Dana Duma, Mihai Fulger, Marilena Ilieşiu, Anca  Ioniţă, Angelo Mitchievici, Dinu-Ioan Nicula,Luminiţa Comşa, Ioan-Pavel Azap,Adrian Ionescu, Valeriu Căliman, Andreea Pătru, Marian Sorin Rădulescu, Călin Stănculescu, Titus Vîjeu.