Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Rosenemil - O tragică iubire (1993)

Rosenemil


96 min. - Dramă - AP 12 - 22.04.1994


Sinopsis :

Regie: Radu Gabrea

Scenariu: Radu Gabrea, Meir Dohnal

Actori Principali: Werner Stocker, Dana Vavrova, Erich Bar, Dominique Sanda


Galerie foto




Distribuție

Rosenemil - O tragică iubire (1993) Werner Stocker Emil Lehmann
Rosenemil - O tragică iubire (1993) Dana Vavrova Lissy Vischnevska
Rosenemil - O tragică iubire (1993) Erich Bar Karl
Vezi tot genericul

Producători

Galla-Film München
Defa Studio Babelsberg
Molecule-Film Paris
Artimage Geneva
ZDF
ProFilm București

Date de producție

Ecran normal, color, 2630 m.

Distribuitori

Ecran Cinema Management

Festivaluri

Subiect

"Emil (Werner Stocker), un mic don Juan bulevardier, amestec de autor vagant de cărţulii cu aventuri siropoase şi circar, cu un şarm caragialesc, mustaţa îi lipseşte şi pălăria dată pe ceafă, intră în atenţia a două femei care şi-l dispută. Bertha (Dominique Sanda) şi Lissy (Dana Vavrova) aparţin aceleiaşi bresle, una este o damă de companie trăind într-un lux orbitor, cealaltă are aceeaşi lucrativă meserie, dar pe câteva trepte mai jos, cântând în localuri. Ea îl rafinează pe Rosenemil pe care o lovitură norocoasă îl proiectează în lumea „bună” din care face parte Bertha, devenind amant en titre al amazoanei care coordonează o serie de afaceri dubioase. Scenariul melodramatic este simplu, Lissy este bolnavă de ftizie, Bertha doreşte să-şi răscumpere amantul, iar Rosenemil alege, în locul cuştii aurite a contesei, tumultul pestriţ al străzii, redevenind un Charlot anonim. Povestea sufletului de aur al unui Mitică berlinez care nu se lasă cumpărat, ci se dă pe gratis mi se pare mai puţin importantă în acest film care face loc unei lumi traversate cu o mare delicateţe de regizorul atent la detalii, la recuperarea unei atmosfere, la reflexul nostalgic care se lasă citit în felul în care filmează strada, taverna sau interioarele somptuoase. Gabrea are o sensibilitate marcată pentru compoziţie şi ea reiese poate cel mai bine din acest film." (Angelo Mitchievici)