Acţiunea se desfăşoară în perioada interbelică şi se axează pe conflictul dintre actorul Caratase, personaj inspirat de Constantin Tănase, şi grupurile legionare." /> Aarc.ro - Actorul şi sălbaticii (1974)

Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Actorul şi sălbaticii (1974)

The Actor and the Savages


162 min. - Film biografic - AG - 20.01.1975


Sinopsis :

Acţiunea se desfăşoară în perioada interbelică şi se axează pe conflictul dintre actorul Caratase, personaj inspirat de Constantin Tănase, şi grupurile legionare.

Regie: Manole Marcus

Scenariu: Titus Popovici

Actori Principali: Toma Caragiu, Mircea Albulescu, Margareta Pogonat


Galerie foto




Distribuție

Toma Caragiu Costică Caratase
Mircea Albulescu Ionel Fridman
Margareta Pogonat Elvira Caratase
Vezi tot genericul

Producători

Casa de filme Patru

Date de producție

Filmări 03.06.– 17.09.1974. Cheltuieli de producție 4.850.000 lei.
Ecran lat, color, 4333 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri

  1. 1975 - ACIN - Premiul special al juriului (Titus Popovici) şi Premiul de interpretare masculină (Mircea Diaconu)
    1975 - Moscova - Premiul pentru scenografie

Replici

Costică Caratase: Poporul ăsta vreți voi să-I opriți să râdă? Să-I dezvățați să râdă?... Păi de două mii de ani poporul ăsta râde, cu sau fără voia cuiva, de prostie, de minciună, de ridicol... și când trebuie, ia și toporul împotriva lor!... Și voi ați vrea să nu mai râdă? Să nu mai iubească?

Soundtrack

  • "Habar n-ai tu" de Ion Vasilescu, interpretată de Carmen Berbecaru.
  • "Iubirea-i doar o glumă" de Mişu Iancu, interpretată de Tricy Abramovici.

Trivia

  • Coregrafia a fost semnată de Cornel Patrichi.
  • Pe generic pictorița de costume Florina Tomescu apare cu numele Tomina.
Opinia criticului
„... în Actorul și sălbaticii Manole Marcus face o demonstrație de perspicacitate regizorală, de știință de a privi un chip oarecare în perspectiva unui personaj anume. Căci el vede la «Steaua fără nume» o cântăreață numită Carmen Berbecaru, intuiește mina de aur ce zace în contrastul izbitor dintre o înfățișare fragilă și o voce ce face să vibreze aerul, străvede în acel contrast metamorfoza necesară personajului numit Mărioara, acea metamorfoză dinspre țărăncuță, spre «divă la Tănase», și o distribuie, o «debutează» fără să clipească și fără să greșească. Și din nou gestul unui regizor ne obligă. Să ne uităm bine la această Carmen Berbecaru, la evoluția ei firească dinspre stângăcie spre siguranță, să observăm ce iute a învățat să-și acorde vocea cu gestul și privirea, ce iute a prins sensul mișcării de spectacol, să ne uităm la acele prim-planuri compuse cu ochi de maestru de Nicu Stan și să ne întrebăm dacă nu cumva în acest Actorul și sălbaticii s-a născut o stea de musical.” (Eva Sîrbu, Cinema nr. 3, martie 1975)