REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Zidul (1974)

The Wall

119 min. - Dramă - AG - 13.01.1975

Sinopsis :

La începutul anilor '40, un tânăr comunist Victor (Gabriel Oseciuc) se izolează într-o încăpere zidită pentru a tipări de unul singur, nu se știe câtă vreme, ziarul clandestin ”România liberă”, publicație de propagandă comunistă.

Regie: Constantin Vaeni

Scenariu: Dumitru Carabăţ, Costache Ciubotaru

Actori Principali: Gheorghe Dinică, Gabriel Oseciuc, Victor Rebengiuc


Galerie Foto:

  • Zidul (1974)
  • Zidul (1974)
  • Zidul (1974)
  • Zidul (1974)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Gheorghe Dinică Savu
Gabriel Oseciuc Victor
Victor Rebengiuc Ofiţerul SS
Vezi tot genericul

Producători

Casa de filme Trei

Date de producție

Filmări 15.07.– 01.10.1974. Cheltuieli de producție 2.632.000 lei.
Ecran normal, peliculă a/n, 3188 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri, premii

  1. 1975 - ACIN - Premiile pentru muzică, coloană sonoră şi montaj
    1977 - Costineşti - Premiul pentru cel mai interesant subiect şi pentru cea mai bună muzică
    1978 - Bruxelles - Marele Premiu al publicului

Soundtrack

  • Versurile cântecului ”Portretul unui comunist” sunt scrise de Nina Cassian.

Trivia

  • Debutul în lungmetrajul de ficţiune al regizorului Constantin Vaeni, până atunci realizator de filme documentare.
  • Debutul actorului Gabriel Oseciuc.
Opinia criticului
Zidul (...) ne oferă câteva bune prilejuri de a medita asupra efectelor pe care le poate avea o replică ce nu se mulțumește să fie doar o frântură dintr-un ping-pong verbal, ci țintește către un delicat contrapunct al gândului; dintr-o datorie de conștiință, tovarășii de luptă îl mai întreabă, pentru o ultimă oară, pe tânărul ce urmează a fi claustrat: «Rămâi?» Băiatul privește în jur, poate pentru a se asigura că are tot ceea ce era necesar temerarei sale acțiuni. Răspunsul vine însă dintr-o cu totul altă lume decât din cea la care ne așteptăm, din universul candorilor: «Podul e plin de porumbei. Când eram mic, îi prindeam cu grăunțe trecute prin ață». O evocare fragilă, menită să atenueze încordarea clipei de pe ecran și care angajează sensibilitatea spectatorului, pregătind-o pentru o intrare în altă secvență plină de înțelesuri: aceea în care păsările copilăriei vor năvăli bezmetic pe fereastră.” (Magda Mihăilescu, Cinema nr. 2, februarie 1975)

Zidul (1974) - Photo