REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Secvenţe… (1982)

Sequences…

100 min. - Film despre lumea filmului - AG - 29.11.1982

Sinopsis :

Trei episoade ("Telefonul", "Prospecţie", "Patru palme") din viaţa unei echipe de filmare care se află în producţie cu filmul "Fericirea".

Regie: Alexandru Tatos

Scenariu: Alexandru Tatos

Actori Principali: Geo Barton, Ion Vîlcu, Emilia Dobrin, Dragoş Pâslaru


Galerie Foto:

  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)
  • Secvenţe… (1982)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Geo Barton Papaşa
Secvenţe… (1982) Ion Vîlcu Marin Iosif
Emilia Dobrin Actriţa
Vezi tot genericul

Producători

Casa de filme Patru

Date de producție

Conceput iniţial ca un scurt metraj - Patru Palme - şi intrat în producţie în 1981 la Casa de filme Patru. Devine lungmetraj fiind completat în 1982 cu încă două episoade - Telefonul şi Prospecţia - şi capătă titlul Secvenţe.
Ecran normal, color, 12 acte, 2692 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri, premii

  1. 1982 - ACIN - Premiul pentru regie
    1982 - Costineşti - Premiul pentru regie şi Premiul special al juriului pentru interpretare masculină (Mircea Diaconu)

Replici

Responsabilul de restaurant: - Sunt supărat... Sunt foarte supărat... Ştiţi ce-a făcut?... A plecat ieri dimineaţă la Sibiu, a zis că se duce la coafor şi a venit seara târziu  cu o maşină mică!
Scenograful: - Cine?
Responsabilul de restaurant: - Nevastă-mea! Auzi, să plece de dimineaţă - zice la coafor! - şi să vină tocmai noaptea cu maşina mică. Eram la geam - că nu prea aveam clienţi - şi am văzut tot!...Crede că mă duce ea pe mine? Ştiţi ce-am făcut? Am pus-o să doarmă pe covor şi dimineaţă am gonit-o! Ducă-se unde-o şti!
Actriţa:- Poţi să cunoşti nişte tipuri şi nişte oameni extraordinari în prospecţia asta!
Regizorul: - Sper să ne fie de folos. Nu?
Operatorul: - Da, ca frecţia cu Diana la un picior de lemn. Funduliţe la ambalaj.
Regizorul: - Dar şi fără funduliţele astea...
Operatorul: - Hai, mă laşi? În filmele noastre oamenii nu mor, nu trăiesc... Le punem numere pe tricou să-i recunoaştem. Pionezele să fie autentice

Trivia

Alexandru Tatos despre film
„Neputinţele noastre, limitele noastre omeneşti, concesiile conjuncturale, subiectivitatea noastră ne pot pune într-un contratimp dramatic cu ceea ce se petrece în jurul nostru; ne putem opri la aparenţe, ocolind adevărul, adevărul realităţii şi adevărul creaţiei, care ele însele sunt atât de relative; sau să le lăsăm să treacă pe lângă noi fără să le vedem. E ceea ce am încercat să spun în Secvenţe.
Secvenţe este un film despre adevăr, despre relativitatea adevărului, atât în viaţă şi, mai ales, atunci când acesta este asimilat, transpus uneori până la mistificare, de către artă, mai ales de o artă impusă.”

Opinia altor cineaşti
"Structura interesantă şi autoportretizarea la care se supune regizorul cared că fac din Secvenţe unul dintre cele mai îndrăzneţe filme de dinainte de 89. Secvenţa antologică cu figuranţii care trăiesc o dramă mai intensă decât actorii principali spune mult despre optica prin care Tatos reuşes să povestească despre oameni simpli, comuni. Din alt punct de vedere, cred că este unul dintre puţinele filme rpmâneşti de dinainte de 89 în care dialogul era bine scris, era credibil" (Marian Crişan, Dilema veche 3-9 iulie 2008)

"Secvenţe mi-a arătat ce suntem. Şi anume nişte fiinţe torturate de mărunţişuri şi condamnate în mod definitiv şi indiscutabil la însingurare. Această Noapte americană românească reuşeşte ceea ce Francois Truffaut n-a reuşit. Adică să pună degetul pe ceea ce doare cel mai tare. Adică să vorbească cu imagini în mişcare despre imaginile în mişcare şisă mă aducă la enunţul din Ecleziastul 1:2. De altfel, filmul conţine cadrul care mă emoţionează cel mai mmult din tot ce s-a filmat la noi. Cum e oare să vorbeşti despre Singurătate arătându-ţi (te!) personajul singur într-un apartament? Greu, îţi spun eu" (Cristi Puiu, Dilema veche 3-9 iulie 2008)

"Secvenţe mi se pare, cu toate asperităţile care îi ştirbesc rotunjimea, filmul cel mai puţin datat, cel mai onest, cel mai indiferent în raport cu contextul în care a fost făcut. Pe scurt, filmul unui autor despre el însuşi" (Răzvan Rădulescu, Dilema veche 3-9 iulie 2008)

Secvenţe… (1982) - Photo