Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



In Perfect Health (2017)

In Perfect Health


109 min. - Dramă Thriller - - 15.09.2017


Synopsis: A young man trying to solve the puzzle of his father's last moments rattles the life of a quiet town and unburies unwanted truths. His compulsive quest becomes a downward spiral of love, lust and lies.

Director: Anca Damian

Writer: Lia Bugnar, Anca Damian

Stars: Vlad Ivanov, Anghel Damian


Galerie foto


Galerie video



Distribuție

Anghel Damian Andrei Dorneanu
Vlad Ivanov Toma Dorneanu
Olimpia Melinte Elena
Vezi tot genericul

Producători

Aparte Film (România) și Arizona Production (Franța), cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Media Development și cu participarea HBO România.

Date de producție

  • Câştigă concursul de proiecte CNC sesiunea 2013, obţinând un credit de 754.000 lei
  • Filmări în octombrie 2015, la Cluj și București.

Distribuitori

Aparte Film, Bad Unicorn

Festivaluri

  1. 2017 - UCIN - Best Cinematography (Oleg Mutu), Best Art Director (Alexandra Alma Ungureanu)

Subiect

Andrei (Anghel Damian), un tânăr avocat stabilit în capitală, se întoarce în Clujul natal pentru înmormântarea tatălui. Condițiile suspecte ale morții lui Toma (Vlad Ivanov), judecător influent și seducător redutabil, îl împing pe Andrei să pornească o anchetă pe cont propriu. Căutarea sa devine obsesivă și tulbură intimitatea Elenei (Olimpia Melinte), tânăra sa mamă vitregă, dar și tăcerea comunității locale de oameni ai legii, martori ai ultimei seri a părintelui său. Întâlnirea întâmplătoare cu iubirea sa din adolescență (Cristina Flora) împinge lucrurile și mai departe de finalul așteptat. (Aparte Film)

Trivia

Anca Damian despre film:
„Deși la primul nivel are un fir polițist, filmul se desfășoară pe mai multe planuri: primul este cel în care personajul principal, în fața morții violente a tatălui său, ca și Hamlet, pornește în căutarea adevărului. Apoi este căutarea tatălui, ca sursă arhetipală, care este și o căutare de identitate, de sine. Toate aceste planuri converg către dualitatea condiției umane și atitudinea în fața morții. “Tatăl” se metamorfozează perpetuu în “fiul”, într-un timp care se desfășoară continuu, ca o roată a vieții și a morții”.
„Filmul a reprezentat pentru mine o întoarcere la sursă: atât prin alegerea de a filma în Clujul în care am crescut, cât și prin alegerea unui subiect atât de intim – legătura dintre copii și părinți. Este cel mai românesc film al meu, singurul, de altfel, în care nu apare vreun actor din afara țării. În același timp, îl consider o reîntoarcere la un mod de a face film și de a spune povestea sincer.”