Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Sundays on Leave (1993)


103 min. - Comedie - AG - 24.03.1995

It is late in the Ceausescu era in Romania, and Cristina is having a difficult time with her boyfriend. He wants her to have sex with him before he goes off to do his obligatory stint in the army. She wants him to marry her first. She also gets involved with a slightly rebellious actor, a would-be ladies' man. He has some vague plans to defect - could those be the reason he is receiving mysterious phone calls? Or are they the work of his anonymous admirer?

Regie: Nae Caranfil

Scenariu: Nae Caranfil

Actori principali: Marius Stănescu, Natalie Bonifay, George Alexandru


Galerie foto


Galerie video

Distribuție

Marius Stănescu Horaţiu Anghel
Sundays on Leave (1993) Natalie Bonifay Cristina Burlacu
George Alexandru Dino
Vezi toată distribuția

Producători

Filmex
Companie des Images
Cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei

Date de producție

Ecran normal, color, 2829 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri

  1. 1993 - UCIN - "Opera prima" Award. Best Screenplay.
    1993 - Montpellier - Critics Award
    1993 - Bratislava - Grand Prize
    1994 - La Baule - Special Prize of the Jury

Trivia

  • Scenariul său, inititulat iniţial Duminici cu bilet de voie (titlu păstrat pentru versiunea difuzată în Franţa), a fost propus caselor de filme înainte de 1989 şi „uitat” prin sertare.
  • Debutul regizorului Nae Caranfil în lungmetraj de ficţiune
  • În 1993 este selectat la Cannes în secţiunea "Quinzaine de realisateurs".
Opinia criticului
„Nae Caranfil a apărut în 1992 ca o tornadă, ca o promisiune a unui nou val care n-avea să se concretizeze decât mulţi ani mai târziu. E pericoloso sporgersi se întorcea şi el în România lui Ceauşescu, dar o făcea cu tandreţe şi sprijinindu-se pe o poveste solidă, trecută prin filtrul unei experienţe personale, în care elementele de recuzită predecembristă erau folosite cu maximum de efect. Chiar dacă unele poante s-au cam fâsâit azi (gen glumiţele de armată sau de liceu), rămân, însă, construcţia inventivă, cu tripla ei perspectivă (Actorul, Studentul, Soldatul), resuscitată de Mungiu în Occident, talentul lui Nae pentru dia­loguri şi mutra de desen animat a lui Vizante.” (Mihai Chirilov, Re:Publik mai 2005)