Cinepub continuă seria premierelor de producții studențești UNATC, de data aceasta cu două filme cu tente de comedie, gen mai puțin abordat de școala de film din București, deși alumni ai acesteia, precum
Corneliu Porumboiu, au excelat în registrul comic fie în filmele de școală, fie în lungmetrajele de mai târziu. Astăzi vă prezentăm
Grand Hotel Italia (2011) de Rodi Cotenescu și
Calm Center (2011) de Aurelian Ispas.
Scurtmetrajul regizoarei Rodi Cotenescu are o distribuție de excepție - Marius Manole, Silviu Biriș, Petre Dinuliu și Sergiu Costache - și a fost distins cu Premiul Criticii (Uniunea Cineaștilor din România) și Premiul de scenografie în film românesc (oferit de CNC și Castel Film) în cadrul Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și Premiul special oferit de ICR, în cadrul „Filmul de la Piatră”.
Grand Hotel Italia a mai fost selectat la „Open Beginning”, Sankt Petersburg, Festivalul de film „Comedy”, Cluj, Fiesta del Cine și în cadrul serilor de film de la Centrul Public al Fundației Soroș.
Rodi Cotenescu a primit unul dintre premiile speciale pentru filmul de ficţiune,
Grand Hotel Italia, care prin titlul nu tocmai întâmplător sugerează momentul lui I.L. Caragiale, Grand Hôtel „Victoria Română”. Umorul caragialesc străbate şi filmul lui Rodi Cotenescu. Într-o cameră de hotel din Padova, hotel ţinut de un român, se adăpostesc rând pe rând un aspirant la o bursă academică, un bătrân în drum spre familia sa, un ţigan cu piranda sa, un fel de muncitor zilier cu aspect de desperados, un fante gelat cu ifose şi o întreagă cohortă de nou sosiţi, până ce camera cu şase paturi devine neîncăpătoare. Regizoarea s-a bazat şi pe umorul de situaţie în felul unui scheci pentru că morala se întrezăreşte cu uşurinţă. În patria simbolică a romanităţii, mica Românie se înghesuie într-o cameră de hotel care cuprinde aproape toate stările şi toate opţiunile destinale. Jucând pe cartea absurdului, regizoarea a creat un efect de ironie superioară dintr-o situaţie (im)posibilă. (
Angelo Mitchievici, „România Literară”)
Calm Center de Aurelian Ispas redă, cu umor și veridicitate, o zi tipică din viața operatorilor telefonici, a căror principală calitate, bifată în fișa postului, ar trebui să fie „capacitatea de lucru în condiții de stres intens și absurd nemărginit”. Din distribuție fac parte Ioana Calotă, Adelaida Perjoiu, Oana Popescu, Mihajlo Milenkovski, Bogdan Costea, Eduard Cârlan, Eduard Haris, Alice Nicolae, Alina Stoica și Richard Bovnoczki.
Calm Center a obținut Premiul pentru cel mai bun scenariu în cadrul Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și a participat la Festivalul Național de la Constanța, Festivalul „Toamna” de la Voroneț, Festivalul de la Nisa, precum și în cadrul Serii de film de la Centrul Public al Fundației Soroș.