„Cinema, mon amour” cu bonus, din 21 octombrie pe marile ecrane
Din 21 octombrie, Transilvania Film aduce în cinematografe filmul documentar Cinema, mon amour, regizat de Alexandru Belc. Filmul va fi proiectat împreună cu un alt documentar, ca bonus special: documentarul Nunți, muzici și casete video, semnat de Tudor Giurgiu. Cele două filme vor putea fi văzute, începând cu data de 21 octombrie, în câteva cinematografe din București, Cluj, Constanța, Târgu Mureș, Bârlad, Sibiu, Brașov, Gura Humorului, Focșani, Odobești și Adjud. Cinema, mon amour, o producție HBO Europa, Libra Film și Pink Productions, a câștigat premiul pentru Cel mai bun film documentar la Premiile Gopo 2016. În vară, a rulat în competiția de documentare a Festivalului de la Sarajevo, iar de curând a câștigat Premiul pentru cel mai bun montaj la Docuart. Începutul de octombrie a însemnat deschiderea oficială a TIFF Chișinău, oraș în care tocmai s-a votat demolarea penultimului cinematograf în regim public. Pe 17 octombrie, filmul a avut premiera în Praga, eveniment organizat de ICR Praga, iar între 20 și 22 octombrie, va putea fi vizionat și în Sibiu, la cea de-a 23-a ediție a Festivalului Internațional de Film Documentar ASTRA. Parte a campaniei „Salvați Marele Ecran!”, inițiată de TIFF, filmul descrie eforturile extraordinare făcute pentru a menține deschise cinematografele vechi din România.
Documentarul Nunţi, muzici şi casete video, în regia lui Tudor Giurgiu, este o incursiune de 57 de minute în culisele nunţilor româneşti, în care fotografi, cameramani şi cântăreţi din toată ţara se explică, îşi spun poveştile de viaţă, prezintă pe viu stiluri de montaj şi, bineînţeles, dau dovada măiestriei lor. De la George Ştirbăţ, cântăreţul din Oneşti întors acasă după o carieră pe Broadway, până la fotograful de sat Petru Mănici, electrician de mină în Petroşani, filmul urmăreşte câteva dintre personajele care poartă pe umeri responsabilitatea reuşitei celei mai importante petreceri din viaţa unui cuplu.
„Nunți, muzici și casete video se servește cu mare amuzament, pentru că subiectul e haios în sine, iar umorul este mereu involuntar. De la tapetul hawaian la macarale și steadycam, industria acestei piedici în calea uitării a evoluat, însă ridicolul a rămas”, scrie criticul de film Iulia Blaga. Între timp, tehnologia a avansat, dar industria filmelor de nuntă a rămas la fel de înfloritoare.