Online Magazine Edited by The national union of filmmakers

Film Critics Association 2015 Award for Best Film Journalism



Anchete Bankwatch şi masterclass Cristian Tudor Popescu la Cinepolitica 2015


Masterclass Cristian Tudor Popescu despre manipulare şi propagandă în cinema, o expoziţie foto şi documentare de investigaţie realizate de Bankwatch şi Vice vor completa programul Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica (26-30 aprilie).

     Evenimentul se deschide oficial duminică, 26 aprilie, de la 20.00, la Cinema Studio, cu thriller-ul 13 minutes, de Oliver Hirschbiegel, proiectat în premieră în România. Cea de-a patra ediţie va avea loc, între 26 - 30 aprilie, la Cinema Studio şi Cinema Elvire Popesco şi se va închide cu premiera Words with Gods.
Bankwatch România va prezenta exemple din eforturile organizaţiei de a opri impactele negative de mediu ale investiţiilor financiare europene în ţări în curs de dezvoltare joi, 30 aprilie, de la 18.00, la Cinema Elvire Popesco. În program - o expoziţie foto, proiecţii în premieră ale unor filme-anchetă din Ucraina şi Tunisia despre bătălia unor comunităţi locale cu giganţi energetici şi o dezbatere interactivă cu invitaţi din sectorul cooperării pentru dezvoltare şi protecţia mediului din România. Expoziţia foto „Când praful se aşază”, despre o carieră de minereu de fier ce afectează nomazii din Mongolia, poate fi vizitată de la 11.00, în aceeaşi zi.
Scriitorul, jurnalistul şi filmologul Cristian Tudor Popescu revine la Cinepolitica marţi, 28 aprilie, de la 18.30, la Cinema Elvire Popesco, cu al treilea episod al conferinţei sale despre propagandă şi manipulare în cinema, oferind noi exemple spre dezbatere.
Tot marţi, de la 17.00, la Cinema Elvire Popesco, documentarele de scurtmetraj marca VICE aduc dezvăluiri din Rusia de azi: Potretul unui oligarh rus, Ruleta rusească: invazia Ucrainei, Armata fantomă a Rusiei, Arestarea lui Simon Ostrovski. Pe marginea lor se va discuta miercuri, 29 aprilie, de la 18.30, în Frontline Club din Bucureşti.
Luni, 27 aprilie, de la 17.00, la Cinema Elvire Popesco, ONG-ul „Pământeni” lansează campania de strângere de fonduri pentru răniţi - „Pământeni pentru Ucraina”. Evenimentul cuprinde: filme documentare de scurtmetraj din seria #Babylon’13 - Cinema of Civil Protest, documentarul Nadia noastră, despre Nadejda Savcenko, pilot ucrainean deţinut ilegal pe teritoriul Rusiei, precum şi dezbateri, la care vor participa ambasadorul Ucrainei, Teofil Bauer.
Compania România, un experiment aflat la intersecţia dintre spectacol, cinematografie, psihologie socială şi accident controlat, îşi prezintă una dintre cele mai controversate acţiuni într-o proiecţie urmată de dezbatere pe 29 aprilie, de la 19.00, la Dianei 4. Este o producţie a colectivului anarho-feminist #norma, format din Andra Popescu, Ioana Păun şi Maria Drăghici.
Pe 22 septembrie 2013, două regizoare deplasează 50 de tineri furioşi într-un sat de la marginea Bucureştiului, transpunându-i în anul 2015, într-o Românie care nu mai există ca stat, ci a devenit o companie privată. Puşi în faţa raderii întregului sat, participanţii se poziţionează fie de partea Companiei România, fie împotriva acesteia. Însă sosirea buldozerului destabilizează spontan identităţile celor implicaţi: activiştii devin agresori, regizorul devine dictator, actorii boicotează producţia.  
Organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine, Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica este patronat de Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) şi de Universitatea Naţională de Arte (UNArte). Evenimentul este finanţat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC).
Parteneri instituţionali: Institutul Cultural Român, Primăria Municipiului Bucureşti, British Council, Institutul Francez, Ambasada Ucrainei la Bucureşti, Institutul Maghiar Bucureşti. Parteneri: Bankwatch Romania, Pământeni, OpenPolitics, Frontline, Vice.
Detalii: cinepolitica.ro / facebook

Tags: bankwatch romania, cinepolitica 2015, cristian tudor popescu, festivalul international de film cinepolitica 2015, scurtmetraje vice

Comments: