Absolventă a Institutului de Construcţii Bucureşti (promoţia 1991). "În 1995, când numele ei a apărut pentru prima dată pe un generic în calitate de director de producţie la Asphalt tango de Nae Caranfil, chiar şi colegii de la Domino Film, unde pe atunci era production manager, nu cred că puteau prognostica evoluţia extrem de spectaculoasă şi de rapidă a carierei în cinema a acelei tinere cu experienţă în publicitate.
Şi iată că după 15 ani, realizările producătoarei Ada Solomon, acum membră a Academiei Europene de Film, sunt atât de multe şi consistente încât nu pot încăpea toate în spaţiul unui scurt portret. Au ajutat-o calităţile ei native: inteligenţă, energie, consecvenţă, ambiţie. A ajutat-o şansa de a avea alături un regizor de elită precum Alexandru Solomon. A ajutat-o flerul de a descoperi talente şi voinţa de a contribui la clădirea carierei lor. Ea crede în Radu Jude fiindu-i alături la
Lampa cu căciulă (2006), la
Alexandra (2007), la
Cea mai fericită fată din lume (2009) şi la viitorul lui film
Toată lumea din familia noastră, aflat în preproducţie. Mai crede în Adrian Sitaru (
Lord – 2010,
Din dragoste cu cele mai bune intenţii – 2011), în Paul Negoescu (
Acasă – 2007,
Renovare – 2009) şi în alţi tineri talentaţi cu care a lucrat sau e pe cale să lucreze precum Constatin Popescu (
Principii de viaţă – 2010), Răzvan Săvescu (
Icre negre – 2009) sau Valentin Hotea (
Roxanne – în preproducţie). Pentru fiecare se bate ca o leoaică, aleargă prin lume după finanţare, pledează pentru proiectele lor în pitch-urile internaţionale, se solidarizează cu ei chiar şi atunci când nu se ridică la nivelul aşteptărilor. La HiFi, casa de producţie pe care o conduce, cu toţii tind să formeze o familie, care adesea înglobează şi familia ei adevărată: ea este şi producătoarea filmelor lui Alexandru Solomon (
Război pe calea undelor – 2007,
Apocalipsa după şoferi – 2008,
Kapitalism – reţeta noastră secretă – 2010), după cum ea îşi încurajează fiul cel mare care deja dă semne de viitor cineast. În 2006, Ada Solomon a avut iniţiativa înfiinţării Societăţii Culturale NEXT şi a Festivalului internaţional de scurtmetraje cu acelaşi nume în memoria a doi tineri cineaşti, regizorul Cristian Nemescu şi sunetistul Andrei Toncu, dispăruţi într-un stupid şi nedrept accident. Încă de la prima ediţie, Festivalul NEXT s-a impus prin profesionalism, dar şi prin entuziasmul pe care întreaga echipă a reuşit să-l insufle numeroşilor spectatori tineri care au umplut sala până la refuz. Şi toate astea pentru că Ada Solomon nu lasă nimic la voia întîmplării, ceea ce se vede în tot ceea ce întreprinde." (
Cristina Corciovescu, Aperitiff 2011)