Pentru o dată D.R.C.D.F.-ul a ascultat „vocea criticii" şi a programat cea de a doua serie a „haiducilor" lui Dinu Cocea mai operativ decât era prevăzut. Se impunea această modificare de program. Zestrea domniţei Ralu continuă firul acţiunii din Haiducii lui Şaptecai (deşi realizatorii au încercat şi o dimensionare autonomă a „seriei") până la deznodământul „istoriei cu bijuteriile" domniţei Ralu. Haiducii lui Şaptecai intră mai energic în actiune: Florin Piersic are mai multe momente „haiduceşti", şi asta se simte, îi convine; Toma Caragiu are o partitură mai amplă şi îşi poate desfăşura în voie harul său comi; Jean Constantin continuă să se căineze cu haz, în stil caracteristic; iar personajul Margăi Barbu intervine activ în desfăşurarea conflictului. Stridenţele interpretative din prima serie a noului triptic (Aimee Iacobescu) sunt, parcă mai rare, cele câteva personaje noi se integrează bine ansamblului, Maria Carmen Strujac aducând, chiar, în rolul printesei Caliopi, o notă de distincţie. Unii actori cu rol mai mare în prima serie trec acum pe planul al doilea (Nicolae Gărdescu — facem cu acest prilej şi o cuvenita rectificare —, Colea Răutu şi chiar Nucu Păunescu), alţii, dimpotrivă, au o pondere mai mare în acţiune: Constantin Codrescu — în personajul intrigantului, intervin accente dramatice —, Florin Scărlătescu. În rest acţiunea scenariului (autori: Eugen Barbu şi Mihai Opriş) curge în aceeaşi manieră, destul de alert cu câteva momente de înfruntare dinamică între personaje, dar şi destul de previzibil, fără prea mari surprize. Ceea ce, îndeosebi pentru acest gen de filme, este nerecomandabil. După cum nu sunt prea indicate nici speculaţiile formaliste ale regizorului Dinu Cocea (în visul lui Caragea sau în scena „demenţială" a lui Ianuli), care nu comunică spectatorului decât incertitudini stilistice...