Titlul de lucru al filmului la care lucrează în prezent
Dan Piţa:
Cello maestro.
Scenariul îi aparţine şi este, dupa cum declară regizorul, „o călătorie în lumea lui Mircea Eliade”.
Prima zi de filmare: 17 iulie. Este de fapt prima seară, în care se turnează o trepidantă scenă cu motociclişti, surprinsă şi de o echipă de filmare de Ia jurnalul de actualităţi al TVR. E o intrare şocantă şi în viteză în lumea unui Eliade adus la zi, dar ne aminteşte de motivul tinereţii trăită agresiv, atât de drag scriitorului.
Vizitând locurile de filmare de la Muzeul Stork sau din spatele Bisericii Greceşti ne asigurăm că, totuşi filmul va fi şi o incursiune în trecut.
Va fi o tălmăcire a prozelor lui Eliade în cheie fantastică, erotică sau mistică? Deocamdată, mister.
Ceea ce se poate intui urmărind activităţile echipei este că ambianţa va juca un rol important. Întors pe platourile din România după aproape trei decenii de absenţă, scenograful arh.
lon Oroveanu (cunoscut mai ales datorită somptuosului
Harap Alb regizat de
Gopo) supervizează atât decorurile cât şi costumele, semnând pentru prima oară pe un generic de film românesc
Art director.
Revenit de la Festivalul de la Mamaia cu noi dovezi ale adoraţiei publicului,
Ştefan lordache devine, sub ochii noştri, profesorul de violoncel, personajul principal din
Cello maestro.
O altă prezenţă legată de Festivalul de muzică de la Mamaia: frumoasa prezentatoare, Alina Chivulescu, debutează în cinema într-un rol important.
Premianta de anul trecut a Festivalului de la Geneva „Stelele de mâine”,
Irina Movilă, a acceptat o partitură de mai mică întindere, dar incitantă, ştiind că actorii mari se văd şi în micile roluri.
Din distribuţie mai fac parte:
Mihai Călin,
Cristian lacob (tinerii actori din
Pepe şi Fifi),
Marius Stănescu. Vom reveni.