REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



”Ninel”, de Constantin Popescu: Coliziuni în Bucureștiul cafenelelor


     Înainte de „Pororoca”, drama psihologică care urmărea modul în care un cuplu încearcă să facă față dispariției copilului lor, concentrându-se pe transformarea tatălui şi pe modul în care acesta încearcă obsesiv să-şi găsească fetiţa, Constantin Popescu lansa „Ninel”, un scurtmetraj premergător, scris de Alina Apostu și produs de Ada Solomon împreună cu Călin Netzer, despre ciocnirea a două lumi, diferite atât din punct de vedere geografic cât și emoțional.
     Cele două filme au în comun atenția îndreptată către momentului coliziunii dintre un mediu privat, sigur, sau în orice caz, artificial construit ca atare și un altul care funcționează după alte reguli și care intervine violent asupra fanteziei celui dintâi. În „Pororoca” avem orașul de jos, aproape de nevăzut de la terasa atent aranjată a tânărului cuplu, care dă naștere unuia dintre cele mai negre vise ale unui părinte. În timp ce în „Ninel”, e vorba de o schimbare de loc. De la Bucureștiul cafenelelor de centru ce lasă spațiu romanțării, la un oraș de provincie privit exotic în precaritatea lui, care se opune vehement îndulcirii. 
     Andreea vrea să meargă în Cernavodă pentru a-l întâlni pe bărbatul cu care vorbește pe internet. Întâlnirea dintre cei doi este brutală, limbajele lor sunt incongruente, iar seducția se produce abraziv, depășind granițele consensului. Un film care redă patetismul speranțelor îndrăgostirii, ce duc în acest caz către un abuz. Filmul nu menajează narațiunea de violența inerentă cu care e încărcată, ci din contră, o folosește ca pe motor pentru un cautionary tale dulce-amărui.
Detalii: cinepub.ro
(13.05.2022)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: cinepub.ro, constantin popescu, ninel film

Opinii: