„
Margini” construiește un univers liric-emoțional pe care îl suprapune unei realități pustiite. Un scurtmetraj ce amintește stilistic de filmele cineastei belgiene Chantal Ackerman. Deopotrivă poetic și

cotidian, filmul se opune unei citiri literale (explicative) în favoarea unei citiri fluide. Examinarea succesiunii imaginilor ca atare nu aduce cu sine foarte multe. O tânără petrece timp singură în casă, își face patul, spală pe jos, mută mobilă, face baie. Filmul nu caută să ofere nici catharsis și nici o teză. Suntem lăsați să privim, să ascultăm și să ne cufundăm în fluxul conștiinței protagonistei, care crește în intensitate sigur dar subtil, ca un dop de șampanie gata să sară.
Decizia regizorului de a înfățișa protagonista îndeplinind sarcini banale subliniază liniștea vieții de zi cu zi și solicită privitorului să se confrunte cu ea. În același timp, banalitatea aparentă a acțiunilor reprezentate, lipsa unei povești convenționale, cadrele lungi, sunt transformate de suprastratul tematic în materie audio-vizuală densă. Pe măsură ce atmosfera contemplativă se transpune într-o stare de disconfort, Balla forțează spectatorul să reflecteze la propria sa condiție și să se întrebe cum se raportează la abuz, mai ales la unul foarte greu de formulat.
Bogdan Balla e masterand de regie de film la UNATC. Filmele lui de școală, „
Temnițe și alte note despre ascunziș” și „
Margini”, au fost proiectate în festivaluri precum CineMaiubit ISFF, Moldova Film Festival, Alternative Film/Video sau ART200, iar „
Eram somnambul când am văzut toate acele culori” a câștigat premiul pentru Cel mai bun film românesc la Bucharest International Experimental Film Festival 2021.
Pe actrița Alina Medoia o mai puteți vedea în „
Studiu de caz” de Dan Sociu, un scurtmetraj experimental ce amintește ca stilistică de filmele lui Derek Jarman; un film cu zero buget, filmat într-o cabină improvizată, în care efectul căutat e acela de autizare a relației dintre actori.
Detalii:
cinepub.ro