Ziua, luna, anul, Iocul naşterii: 7 iunie 1936, Sibiu.
Copilăria: la Sibiu, unde termină şi şcoala primară şi liceul. Visează de mică să devină actriţă la... Hollywood şi nimic altceva. Drept care, concomitent cu liceu!, urrnează cursurile Şcolii populare de artă, secţiile canto şi artă dramatică. Canto, pentru că părinţii ar fi dorit să devină mai curând cântăreaţă de operă.
Adolescenţa: e marcată de o anume doamnă Felicia Ionaş, un om de mare cultură şi gust artistic care, cunoscându-i pasiunea, i-o întregeşte, dându-i lecţii de istoria artei, de muzică, de pictură, ba chiar şi de engleză. În acelaşi timp ia lecţii de canto cu Lucia Cosma, pregătindu-se, deci, şi pentru cariera pe care i-o hărăzeau părinţii.

În 1952, absolvă Şcoala populară de artă. Examenul de promoţie: rolul Luisei din „Intrigă şi iubire” de Schiller, cu
lon Besoiu ca partener.
În 1953, intră la Institutul de artă teatrală şi cinematografică, clasa lui
lon Finteşteanu; absolvă în 1957. Producţia: Solveig din „Peer Gynt”, cu
Florin Piersic în rolul titular.
Debutul în teatru: Solveig dar şi Ruxandra din „Trei generaţii” de Lucia Demetrius, rol cu care obţine nota maximă.
În 1957, după absolvire, este repartizată la Teatrul Naţional din Craiova. Rămâne acolo un an, timp în care joacă: Aristizza Vlahos în „Tudor din Vladimiri” de
Mihnea Gheorghiu; Orseta în „Gâlcevile din Chioggia” de Carlo Goldoni; Zoia în „Ani de pribegie” de Arbuzov.
În 1958 intră prin concurs la Teatrul Naţional din Bucureşti, pe, scena căruia joacă şi azi. Printre rolurile cele mai importante: Judith în „Discipolul diavolului” de Bernard Shaw; Marianne în „Tartuffe” de Moliére; Ludovica în „Cercul de cretă caucazian” de Bertold Brecht ; Mitte Kremnitz în „Eminescu” de Mircea Ştefănescu; Dona Anna în „Castiliana” de Lope De Vega; Aleksandra Epancina în „Idiotul” de Dostoievski; Luchi Mantu în „Al patrulea anotimp” de Horia Lovinescu; Laura în „Moartea ultimului golan” de Virgil Stoenescu.
Debutul în film: În 1955 — era studentă în anul Il — în filmul lui
Victor Iliu Moara cu noroc. Debut mai mult decât promiţător, căruia îi urmează o inexplicabilă pauză de şase ani. După care, tot cu pauze, mai joacă în:
Portretul unui necunoscut de
Gheorghe Turcu;
Fantomele se grăbesc de Cristu Polucsis;
Zodia Fecioarei de
Manole Marcus;
Răutăciosul adolescent de
Gheorghe Vitanidis;
Mihai Viteazul de
Sergiu Nicolaescu.
La ora actuală însă joacă, concomitent, în două filme:
Atunci i-am condamnat pe toţi la moarte de Sergiu Nicolaescu şi
Astă seară dansăm în familie de
Geo Saizescu.
Se pare că pentru loana Bulcă vremea pauzelor îndelungate a trecut.