Documentarul Camera obscură (regia Gheorghe Preda) prezintă fenomenul cinecluburilor românești din perioada comunistă. Cinecluburile erau finanțate de sindicatele comuniste și funcționau pe lângă mari întreprinderi, universități sau case de cultură, care le asigurau amatorilor pasionați de film accesul la echipamentele și substanțele necesare developării, montajului sau postprocesării de sunet.
Camera obscură dedică mare parte din film Cineclubului CFR Timișoara, care funcționa pe lângă Regionala de căi ferate. Deși o parte dintre filmele realizate în cadrul acestor cinecluburi aveau scopuri didactice (de exemplu, filme de protecția muncii), tot aici își făceau locul și experimente cinematografice care se abăteau de la linia ideologică impusă. Documentarul conține o serie de interviuri cu foștii participanți, precum și imagini de arhivă, care explică modul de funcționare a cinecluburilor.
Cu ocazia premierei, echipa AaRC a realizat un interviu cu regizorul Gheorghe Preda, care vorbește despre importanța acestui fenomen și despre felul în care funcționau cinecluburile.
Imagine: Valeriu Ciubotaru